FAQ |
Kalender |
2010-10-05, 01:42 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
CityNetwork, som tidigare har inspirerats för mycket av en konkurrent, har nu avbrutit sin domänkampanj.
På bloggen går att läsa "...vräker iväg .SE domäner till det otroliga priset 99 öre per styck. Erbjudandet gäller från fredag 1/10 kl 08:00 till fredag 8/10 kl. 08:00.". Domänerbjudandet avbröts alltså sent igår kväll - den fjärde oktober, efter halva perioden - och ersattes istället med ett nytt erbjudande där domännamn nu säljs för 19 kr styck. Erbjudandet sägs gälla fram till och med fredagen den 29 oktober klockan 15:00. Hur det går att hålla det datumet återstår att se. --- http://www.citynetwork.se/ http://blog.citynetwork.se/domaner/e...en-domanmanad/ http://twitpic.com/2o2h6g |
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 06:21 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
City network är för mig otroligt jobbiga att handskas med. Ingen bra support och de verkar allmänt konstigt. Men men, finns de som absolut inte håller med mig. Men det är vad jag tycker iaf. Tror att de kommer att hålla det, oavsett om deras plånbok tillåter eller ej. Det är nog pinsamt av dem ändå att de inte kunde hålla ut till på fredag och i stället kör nästintill samma kampanj fast i flera veckor till. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 08:06 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Pinsamt att backa på en kampanj man datumsatt, inte helt ok. Skönt sätt att göra det på också, rakt av ta bort kampanjen från hemsidan 3 dagar innan slutet, snyggt.
Ska man vara sån, så står det ju faktiskt fortfarande på deras hemsida att kampanjen gäller. "Erbjudandet gäller från fredag 1/10 kl 08:00 till fredag 8/10 kl. 08:00", finns att läsa på http://blog.citynetwork.se/domaner/e...en-domanmanad/. Det står ju faktiskt inga andra reservationer än max 50 per kund, och endast vid nyregistrering. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 09:05 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
@iostream - Tanken var hela tiden att nå miljonen. För er som var aktiva under helgen såg vårt engagemang hela vägen upp till helgen slut. Tyvärr märkte vi inte att vi inte fått med den detaljen i blogginlägget. Så när vi under söndagen skulle göra ändringen var det bara en händelse att vi själva märkte det. Vi gjorde då vad vi ansåg var rätt i en svår situation - dvs twittra och blogga samt förlänga och köra erbjudandet till måndag morgon (skulle stängts i och med miljonen - men längst till fredagen). Vi hoppades då att så många som möjligt såg twitter och blogg under söndagmorgon för att ha hela dagen och natten på sig att regga mer. Förargligt och hade vi kunnat lägga några hundratusen till i subventionering hade vi nog tagit det beslutet att köra vidare.
@Muqito - Skulle jättegärna få ett privat meddelande från dig som beskriver hur vi har varit jobbiga så vi kan förbättra. Vi satsar nämligen enormt på supporten både i öppetider, professionalism och öppenhet. Som tex med vår nya supportrapport. Ditt inlägg förvånar mig då vi har fått sådan enorm positiv feedback just om supporten. Det händer förstås att vi gör missar i supporten (som i kampanjen). http://blog.citynetwork.se/support/s...ort-september/ @gfors Jo det är minst sagt förargligt och något som vi under söndagen debatterade vilt för vi inser förstås att det inte är bra. Vi har också haft en diskussion om hur processen måste se ur framöver för att inte missa en liten rad på reglerna för varje kampanj som må hända är liten men kan både ställa till det och göra folk besvikna som i detta fall. Det sagt är vi förstås mycket ödmjuka i fallet och skall se till att processen med rätt information alltid går ut. Vi ber de som hade väntat med registreringar om överseenede och alla kan förvänta sig massor med intensiva kampanjer framöver också - då med rätt process som gör det rätt från början. Tack. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 09:21 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lågt att de avbryter sin domänkampanj "bara så där". Men men.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 11:43 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
@Muqito Jag tycker CityNetworks support är toppen! Öppet 7 dagar i veckan och oftast snabba svar. Det händer att jag får snabbt svar även när jag skriver långt efter kontorstid men då har jag kanske bara haft tur.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 14:48 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för underhållande lunchläsning.
Mycket oseriös verksamhet. Hoppas innerligt att ni skärper er, för hela webb-branschens skull. @johan1234: Om man betalt för domännamn ni ej lyckats registrera, och ej heller fått något meddelande om förutom "Betalning mottagen", vad gör ni då? Är det möjligt att registrera andra domännamn eller räknas det helt enkelt som en ofrivillig donation? |
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 15:39 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
iostream - Som jag skrev så skall vi utan tvekan se över processen för marknadskampanjerna. Det får inte missas i framtiden. Tydlighet, i sträven att bli bättre, är a och o för oss och detta var en klar miss.
Du kan välja vad du vill göra. Pengen går in i din "plånbok" vilket gör att du kan köpa något annat eller om du vill kan vi fixa tillbaka pengen till dig. Skriv gärna till [email protected] så fixar det oavsett hur du vill göra. Som kullervo säger har vi öppet 7 dagar i veckan och under veckodagar mellan 08:00 till 22:00 i telefonerna. Lycka till! |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 15:47 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle också vilja berömma CityNetwork för deras support, och framförallt om deras öppenhet. De för en sjukt bra dialog med sina kunder och är snabba på att erkänna om något blivit fel, vilket många andra bolag är dåliga på. Jag skulle även vilja säga att CityNetwork gör mycket för att driva branschen framåt, och sätter en bra standard för hur saker borde vara. Rejäla öppettider och en bra snabb supportorganisation.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 15:53 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ledsen att säga det, men ert beteende och att sedan benämna det som en "detalj" och se det hela som "förargligt" påverkar min syn på er - den har tidigare varit mycket positiv. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|