FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#411 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Själv tillhör jag en liberal skara som gärna skulle slippa BÅDE Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet i Riksdagen. Båda har ett brokigt och odemokratiskt förflutet (jag har läst på min politiska historia ganska väl) och jag betvivlar mycket starkt att det någonsin går att tvätta bort helt. Kommunism och nationalpopulism stinker rätt rejält i min näsa. Men vill 11-12% av svenska folket har dom där så är det inte mycket att göra. Bara att acceptera.
![]() |
![]() |
#412 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Att tro att "Ni röstar på alliansen, vi rustar för revolution" skulle vara skrivet av vänsterpartister för att det är skrivet i rött förstår jag faktiskt inte hur man kan göra. Troligt är väl att det är skrivet av t ex SKU eller någon lite anarko-grupp på vänsterkanten. Citat:
Jag tycker det är där vi har något att kartlägga och bekämpa - inte tro att vi bor i ett sådant underbart land att värsta hotet mot vår demokrati är en arg man beväpnad ett färgglatt blåsinstrument.
![]() |
![]() |
#413 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#414 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#415 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så kasta sten mot poliser är att ge sig på packet på andra sidan? Att krossa skyltfönster på oskyldiga företagare är att ge sig på packet på andra sidan? Eller kasta sten på förbiåkande bilar? Vänsterextremister är inga helgon. Faktiskt tillhör de bland de värsta i samhället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#418 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, det är väl inte helt sant det heller. Är det några som utökat samarbetet med diktaturer så är det väl högerkartellen. Det kan mycket väl vara det minsta dåliga alternativet i vissa fall men det kan lätt ses som precis lika illa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-22 klockan 18:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
VPK är minst lika goda kålsupare som SD. Vilka slog sönder halva Göteborg 2001 exempelvis? Var det "pack på andra kanten" som drabbades då? Tror inte det va. Flumvänstern talar varmt om demokrati så länge alla röstar på, just det, vänstern. Sen börjar man hota med ökade "utomparlamentariska aktiviteter".
Här finns en bra analys av mestadels S men även Lars Ohly, skriven av en vänstersympatisör: http://www.metrobloggen.se/jsp/publi...le=19.15459945 Senast redigerad av Adestro den 2010-09-22 klockan 18:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Moderaterna har inte alls sitt ursprung i facismen utan i konservatismen, adeln och det forna Lantmannapartiet och varför skulle jag påstå något annat. Däremot HAR Vänsterpartiet sina rötter i kommunismen, om du inte vet det så undrar jag VEM som är korkad?! Ps. Bara för att jag är (social)liberal är jag nödvändigtvis inte speciellt borgerlig. Snarare någonstans i gränslandet mellan blocken. (Miljöpartiet-Centern-Folkpartiet)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-09-22 klockan 19:08 Anledning: gjorde ett tillägg |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|