FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Pga att någon idiot hamrat mina adsense-länkar så har Google stängt av mig.
Det skedde i mej och jag har sedan dess försökt nå dem sedan dess men de svarar aldrig på kontakt via sina formulär. Testade då att regga ett nytt adsense-konto både på mig och på en annan men både stängdes ned igen. Hur har ni andra gjort för jag antar att jag inte är själv med att bli avstängd pga någon saboterat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Är en sida avstängd, så är den alltid avstängd...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Med tanke på vad du skriver så känns det inte som du läst villkoren, och det är det kanske inte så konstigt att du blev avstängd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad säger villkoren då?
Att jag ej får skapa nya konton? Det köper jag. Problemet är ju att någon hamrat en sida med en massa klick (troligen i syfte att sabotera) Jag vill gärna använda Adsense på andra sidor. Men är det så att jag plus alla sidor jag hade i kontot (Även de som ej blev utsatta för detta) nu är avstängda? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad villkoren säger står i villkoren, tips, läs dom.
Ett hetare tips är att nästa gång du använder en tjänst så läser du villkoren INNAN du godkänner villkoren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall någon saboterat för honom så hjälper det knappast om han läser villkoren? Eller vad ville du säga?
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Antar att du menar dessa: https://www.google.com/adsense/suppo...y?answer=48182
Och ja dessa har jag läst, kan ej hitta någonstans där det står om "Sabotage i form av många klick" Varför denna surhet? Jag anser mig blivit avstängd på felaktiga grunder men Google svarar ju ej på meddelanden man skickar till dem så jag frågar hur andra har gjort. Någon som tillför tråden annat än spydiga svar får gärna skriva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att bli avstängd från adsense är riktigt tråkigt, speciellt när du blir utsatt för sabotage. Vad jag vet så har personer som blivit avstängda i regel inte fått tillbaka sina konton då det är i princip omöjligt att få kontakt med adsense support. Om du skulle få svar så gör en ordentlig redovisning av dina bevis och misstankar.
Vet några personer som har lyckats skapa nya adsense konton men som hnn skriver så är en avstängd site avstängd för gott. Men försök starta ett nytt konto på en ny sajt. DP, digitalpoint forumet, kanske har lite mer info om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag fick en sida avstängd och det är ingen större vits att försöka göra något åt det enligt min erfarenhet.
Numera har jag en backup-plan om det skulle hända igen. Det är nog en av få saker man faktiskt kan göra, leta efter alternativ.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för vettiga svar.
Jag antar att det både är sidan (domänen) och jag (personen) som är avstängda. Du har inte lust att tipsa lite om saker ifrån din backup-plan? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|