FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag fick faktiskt ett mail att jag hade klickat på mina egna länkar och att de dragit av pengarna dessa klick genererat. I mailet stod att man inte fick göra detta osv.
Tror justeringen var typ 10kr. Jag vet med mig att jag råkat klicka på ngn reklam (Tro det eller ej, men jag tänkte faktiskt "det där måste jag kolla"...lite korkat i efterhand ![]() Blev aldrig avstängd dock. Tur det. Men detta visar väl att de som "råkat klicka" en gång eller två knappast blir avstängda... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Har skickat mail till dem hela sommaren utan resultat. Inte ett enda svar har jag fått, bara de autogenererade svarsmailen de skickar.
Hatar Google just nu, önskar det fanns andra alternativ som var lika bra men i dagsläget gör det ju inte det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
`förjävligt att man inte får kontakt med dem när man får en sida avstängd.
skumt egentligen att man kan bli avstäng PGA nån idiot som klickar 100 ggr på en annonser. de borde ju se ändå att de inte är en själv som klickat då man aldrig varit inloggad från den datorn på adsense kontot. jaja lycka till och hoppas det löser sig iaf. bara fortsätta maila dem. förresten till er som snacka om att bevisa de inte är en själv som klickat? hur kan man bevisa nåt sånt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Googles syfte med avstängning är att i första hand skydda annonsören, det är ju de som hela Google och alla publishers lever av.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är klart att de måste skydda annonsören och visa upp ett kvalitativt annonseringsnätverk. Men... jag tycker att Google är väldigt dåliga på att kommunicera med sina "samarbetspartners". Om det vore Aftonbladet som var nära en avstängning så skulle jag misstänka att Google vill träffa ansvariga på Aftonbladet personligen för att lösa situationen. En sajt av den storleken är en så stor inkomstkälla för Google. De små aktörerna verkar dock inte vara värda ett skit i Googles ögon, inten ens en förklaring via mail...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har av misstag klickat på egna annonser några enstaka gånger när jag t.ex. råkat klicka samtidigt som jag scrollat men har aldrig sett någon notering om detta. Tycker öht att Google är ett tämligen arrogant och illa fungerande företag för gemene man men det är väl ganska typiskt amerikanskt och man får nog stå ut med det tyvärr.
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag blev utsläng efter bara några veckor när jag provade, fick bara ett meddelande om att "jag använt adsense på ett otillbörligt sätt" eller något sådant! minns inte exakt, sen dess har jag inte brytt mig om att försöka igen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Har på nya försökt kontakta Google via formuläret och väntat i två veckor utan svar. Ingen som vet någon alternativ kontaktväg till dem?
Hyfsat irriterande då jag hade ett antal siter kopplade till kontot och alla dessa är nu "svartlistade" utan anledning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Gäller det allmänt att Google straffar sitens ägare om någon klickar på annonserna i syfte att sabotera? Känns ju som att Google borde ha klurat ut en bra lösning på detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det utgår jag från att de redan har, om inte så är Adsense rent ut sagt helt värdelöst.
![]() |
Svara |
|
|