FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen kan väl ha missat att denna dam nu har eldat upp 100 000:-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7426316.ab Säg mig..vad tycker ni om detta m.m ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag försöker undvika att ge uppmärksamhet till de som desperat vill ha den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vidrig människa, kort och gott...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det håller jag definitivt inte med om. Ganska underhållande tycker jag nog hon är även om jag inte håller med henne om speciellt många saker. Att göra ett sådant uttalande om en människa som knappast gjort särskilt mycket ont i denna världen tycker jag däremot är lite vidrigt.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan tycka vad man vill om Schyman men bättre spenderade pengar har jag sällan sett.
Senast redigerad av MickeH den 2010-07-06 klockan 18:36 Anledning: stavning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett lågt pris för den uppmärksamhet hon fick på sig själv och frågan Fi driver.
Beloppet skall sättas i relation till vad exempelvis folk spenderar på krogen under tennisveckan i Båstad, eller vad bonusavtal, fallskärmar eller vad man nu kan tycker är stötande kostar. Men visst kan det uppfattas som provocerande att bryta ett tabu som hon gjorde genom att elda upp pengar. Men om man sätter det i relation till allt annat som pengar slösas på så är det inte ens en droppe i havet. Tittar man sedan på hur många som tyckte det var en bra metod i omröstningar i media så överstiger de siffrorna vida det väljarstöd FI har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mer eller mindre men att elda upp 100k innebär att alla andras pengar får mer köpkraft som de kan spendera på saker. Så alla som har en positiv nettoförmögenhet borde skratta sig lyckliga när folk eldar upp pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte olagligt att förstöra pengar?
Hade det inte varit vettigare att ge dessa pengar till någon stackars underbetald kvinna eller organisation istället. Här har vi ett exempel på kvinnor som är så underbetalda att de har råd att elda upp 100 000 kr. De heter inte "fi" - de heter "fy".
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Imponerande, modigt och innovativt. Finns inget att gnälla på det. 100kkr är skitbilligt i relation till den mediastorm/uppmärksamhet/debatt tilltaget skapar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()