FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att skänka bort 100 000 kr till en random kvinna på stan hade nog också fått uppmärksamhet i media?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Effektivt sätt att skaffa sig uppmärksamhet på...
En sak funderar jag dock på, i videon innan dom eldade upp pengar så säger hon att FI:s medlemmar delar ut 20-lappar med en påklistrad lapp på: http://www.youtube.com/watch?v=AObalVt7Ric 5 § Sedlar och mynt som förändrats eller bearbetats får inte spridas. Lag (2004:1303). - Lag (1988:1385) om Sveriges riksbank, 5 kap. http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=16242 Kan FI vänta sig böter?
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du får förstöra pengar fysiskt.
@Alex. Jag tror nog att Fi skulle välkomna en anmälan och efterföljande rättegång om det nu kan räknas som att bearbeta pengar det de gjorde med den påklistrade lappen. Det skulle ge publicitet ett bra tag framåt. @kaugesaar. Visst alla pengar som inte eldas upp ingår i ett kretslopp, lokalt inom ett land eller i ett annat land om nu pengarna används/skickas dit. Klotter och mordbrand som exempel generar också massa pengar i systemet. Frågeställningen är väl snarare kritiken om att pengarna skulle ges bort till behövande etc. Men då hade syftet förfelats en hel del ur marknadsföringssynpunkt. Så det här var ett lysande drag att få uppmärksamhet för en billig penning. Sedan att det kommer kritik är inget att förvånas över. Stödet för partiet i sig är inte speciellt stort så det var väntat. Om exempelvis Moderaterna hade gjort något motsvarande för att visa hur mycket de rödgrönas förslag på skattehöjningar skulle innebära för en familj så hade det nog låtit lite annorlunda. Senast redigerad av hubbert den 2010-07-06 klockan 21:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det enbart uppmärksamhet man vill ha finns det billigare saker man kan att göra.
Till exempel, låt oss säga... gå genom Stockholm naken samtidigt som man har sex med ett halshugget lamm. Det är minst lika relaterat till jämställdhet som att bränna pengar också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Santos:
+1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske har FI missuppfattat marknadsföring, all reklam är inte bra reklam även om Simon Spies påstod detta.
Men å andra sidan är det väl som vanligt, sympatisörer stödjer åtgärden medan andra som har svårt för Gudrun tycker att det är dålig reklam. Så frågan är; har FI fått några nya sympatisörer genom att elda pengar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som att spotta fattiga människor i ansiktet. Detta kommer FI tappa sympatisörer på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En värdelös kampanj.
Alla pratar om vad de gjorde, men sakfrågan får ingen som helst uppmärksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-07 klockan 12:00 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säger som kw_wasabi.
Vidriga och sjuka människa.. BURRRRRP |
|||