FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nya är definitivt snyggare och modernare än gamla, men innehåller fortfarande mycket buggar och man stöter på felmeddelanden här och där.
Om man bara vill administrera flera domäner (med namnservrar, dns m.m.) så är det avsevärt sämre än gamla kontrollpanelen om man frågar mig. Hela kontrollpanelen verkar vara utformad för att ha ett tillhörande webbkonto, och det saknas helt någon bra överskådlig blick om man har många domäner. |
||
![]() |
![]() |
#102 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi är heller inte speciellt nöjda med Bineros sätt att sköta behandlingen av gamla kunder. Vi har visserligen ett års hosting gratis som kompensation för några misstag de gjorde och de kan man inte klaga på men vi har nu väntat säkert ett helt år på att bli flyttade över till det nya systemet.
Gamla hostingen har inte SSH som vi måste klara oss utan och som ökar arbetstiden för varje projekt. Har man ett stort antal siter uppe på hostingen, då blir det mycket bortslösad tid på extra arbete som SSH hade avhjälpt. Sen är ju problemet med databaser och plats på servern. Vi måste för jämnan kontakta dem och be dem lägga till ytterligare eftersom på den gamla har man bara x antal databaser medan man på den nya har obegränsat antal. Frågan är, har de så otroligt många kunder att det tar ett år eller mer att flytta alla gamla kunder? De jobbar ju för fullt med det varje gång jag har frågat dem... Eller är det för att vi har ett kompensationsår som gjort att vi inte är intressanta att hjälpa lika fort som andra betalande kunder? |
||
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även när det utlovades att flytten skulle ske den här hösten, så tyckte jag att det var för lång tid de tog på sig för att hantera detta. Och nu börjar det igen... Snön börjar... börjar snart att falla... |
||
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tycker Binero har blivit mycket bättre på senaste. Har inte haft någon downtime alls sen jag postade mitt inlägg.
|
||
![]() |
![]() |
#106 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hösten är här nu, VINTERN är snart här.
Vet någon när flytten verkligen blir av? Har binero något nytt att dela med sig av kanske så man vet? Deras egen sida eller blogg kanske ska skriva lite mer om flytten så man vet, läggs massa utrymme på att tipsa om SEO och dylikt, men ingenting om flytten. |
|||
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog ganska smart att de inte säger en mer exakt tidpunkt. De har ju redan fått en hel del skit bara genom att säga "under hösten"
Höst är det till sista november så de har lite tid kvar på sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
Nykomling
|
Dom kan ju inte bara köra Duke Nukem stil och skjuta upp det, det här gäller trots allt något riktigt och inte ett spel...
"when its done" är inte riktigt okej i det här fallet.. dom hade nog fått ännu mer skit om dom förut hade sagt att det skulle dröja 1-1½ år, så tycker nog att dom skulle ha sagt ett datum förut (hösten), det dåliga är ju den obefintliga kommunikationen och att hösten inte verkar hållas. |
|||
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag börjar uppleva allt fler problem med den gamla panelen!
Ägarekontakter uppdateras inte, domäner går inte att ta bort o.s.v. |
||
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur har supporten varit på Binero de senaste 1-2 åren? Inte använt dom på ett tag men testade nu när det var billigt. Men det verkar vara lite småsegt i supporten kan man säga.
|
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|