Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hej, jag är domänköpberoende.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-24, 06:21 #41
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Eller när man ser en skön domän att snapbacka och inser att man själv ägde den innan men lät den expirea
Haha! Domän spekulationer är en dyr hobby, särskilt idag, då allt bra är taget. Roligare runt 2000 , då man kunde plocka pärlorna, särskilt då Nic-se gjorde olika refomer. Bästa refomen var när man inte behövde AB längre utan bara EF, kunde plocka en del russin ur kakan redan den tiden.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 09:16 #42
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Jag äger runt 10 domäner, och sitter dagligen och funderar på vad f*n det är jag ställt till med... men wow, 80 domäner. Det är inte dåligt!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 09:36 #43
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Banned

Ja, det köps domäner till olika idéer man får, och när får jag dom? jo alltid efter kl. 00.00. Det säger väl en hel del om kvaliten på mina domännamn? Blir ALDRIG något klart. Ska ta tag i det här nu har jag tänkt.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 12:52 #44
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
Hmm, terapi i denna tråden!
Jag köpte mitt senaste underverk igår. Med tanke på att jag sedan tidigare har ca 40 sk underverk (som inte blivit det såklart) så börjar man undra.
Men jag försöker ha koll på domänköp via årskostnaden totalt räknat mot mina intäkter. Runt 5.000 som det blir för mig är acceptabelt tycker jag.
dedden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 14:29 #45
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Ja, det köps domäner till olika idéer man får, och när får jag dom? jo alltid efter kl. 00.00. Det säger väl en hel del om kvaliten på mina domännamn? Blir ALDRIG något klart. Ska ta tag i det här nu har jag tänkt.
Jag får också många av mina domänidéer efter kl. 00.00,men skillnaden är att jag tycker att det är bra namn både då och i efterhand. Det beror nog på min skadade dygnsrytm. Sen har jag självklart gjort dåliga registreringar, men det handlar tack och lov om 1kr-, 9kr-, eller 19kr-registreringar på Loopia under domänreorna.

F*n vad jag saknar decemberrean på domäner, där kunde man verkligen regga det man kände för och se vad som funkade i slutändan. Som jag sagt tidigare, hoppas .SE inte når sitt mål för året och rear ut nyregistreringar.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 14:30 #46
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag får också många av mina domänidéer efter kl. 00.00,men skillnaden är att jag tycker att det är bra namn både då och i efterhand. Det beror nog på min skadade dygnsrytm. Sen har jag självklart gjort dåliga registreringar, men det handlar tack och lov om 1kr-, 9kr-, eller 19kr-registreringar på Loopia under domänreorna.

F*n vad jag saknar decemberrean på domäner, där kunde man verkligen regga det man kände för och se vad som funkade i slutändan. Som jag sagt tidigare, hoppas .SE inte når sitt mål för året och rear ut nyregistreringar.
Visst är inte alla dåliga, men vissa är mest impulsköp när man snackade med någon kompis. "Den där vore roligt att ha". Men jag har ett par stycken nu som jag verkligen ska jobba med att få upp nu. Tror det kan bli något av dem.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 16:48 #47
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
köpte nyligen brafilm.nu och blurayfilm.nu utan riktigt ha någon plan på vad jag ska utveckla..

hej jag heter mattias och är domänköpsberoende..
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 16:48 #48
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Ja eller hur. Det är ju så lätt att registrera en domän, samtidigt som det i den stunden rör sig om småpengar. Kan helt klart bli farligt ju längre det går

Känner mig skonad så här långt i alla fall dock.

Men vad tror ni, nu när de flesta .se domäner är tagna. Vad kommer öppna nya vägar i framtiden? .me?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 17:34 #49
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar

Haha, visst är man det. Sjukaste är att jag inte ens köper vettiga domäner.
Ett exempel på några onödiga domäner jag köpt genom åren, vissa aktiva än idag, vissa är inaktiva: munkbrodern.se, urbanuggla.se, hannahermelin.se, nightcrawler.se m.m.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 18:33 #50
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Men vad tror ni, nu när de flesta .se domäner är tagna. Vad kommer öppna nya vägar i framtiden? .me?
Jag har märkt att man kan göra ganska bra registreringar under .dk. Det verkar som att mina fördomar om danskar som IT-handikappade stämmer

Jag tror att både .me och .dk är ganska beroende av att man gör en sajt på det språk som de är "avsedda för". D.v.s. montenegrinska, serbiska, bosniska, albanska och kroatiska respektive danska. Detta gäller framförallt ut ett SEO-perspektiv.

Det är möjligt att .me är lättare då tld:n faktiskt har en engelsk betydelse och kan bli en populär engelskspråkig toppdomän. Jag tror även det är lättare att arbeta in ett varumärke under .me än under .dk.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017