FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha! Domän spekulationer är en dyr hobby, särskilt idag, då allt bra är taget. Roligare runt 2000 , då man kunde plocka pärlorna, särskilt då Nic-se gjorde olika refomer. Bästa refomen var när man inte behövde AB längre utan bara EF, kunde plocka en del russin ur kakan redan den tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag äger runt 10 domäner, och sitter dagligen och funderar på vad f*n det är jag ställt till med... men wow, 80 domäner. Det är inte dåligt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Banned
|
Ja, det köps domäner till olika idéer man får, och när får jag dom? jo alltid efter kl. 00.00. Det säger väl en hel del om kvaliten på mina domännamn?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmm, terapi i denna tråden!
Jag köpte mitt senaste underverk igår. Med tanke på att jag sedan tidigare har ca 40 sk underverk (som inte blivit det såklart) så börjar man undra. Men jag försöker ha koll på domänköp via årskostnaden totalt räknat mot mina intäkter. Runt 5.000 som det blir för mig är acceptabelt tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
|
Citat:
F*n vad jag saknar decemberrean på domäner, där kunde man verkligen regga det man kände för och se vad som funkade i slutändan. Som jag sagt tidigare, hoppas .SE inte når sitt mål för året och rear ut nyregistreringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
köpte nyligen brafilm.nu och blurayfilm.nu utan riktigt ha någon plan på vad jag ska utveckla..
hej jag heter mattias och är domänköpsberoende.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja eller hur. Det är ju så lätt att registrera en domän, samtidigt som det i den stunden rör sig om småpengar. Kan helt klart bli farligt ju längre det går
![]() Känner mig skonad så här långt i alla fall dock. Men vad tror ni, nu när de flesta .se domäner är tagna. Vad kommer öppna nya vägar i framtiden? .me? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Medlem
|
Haha, visst är man det. Sjukaste är att jag inte ens köper vettiga domäner.
Ett exempel på några onödiga domäner jag köpt genom åren, vissa aktiva än idag, vissa är inaktiva: munkbrodern.se, urbanuggla.se, hannahermelin.se, nightcrawler.se m.m. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Jag tror att både .me och .dk är ganska beroende av att man gör en sajt på det språk som de är "avsedda för". D.v.s. montenegrinska, serbiska, bosniska, albanska och kroatiska respektive danska. Detta gäller framförallt ut ett SEO-perspektiv. Det är möjligt att .me är lättare då tld:n faktiskt har en engelsk betydelse och kan bli en populär engelskspråkig toppdomän. Jag tror även det är lättare att arbeta in ett varumärke under .me än under .dk. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|