FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejhej!
Eftersom jag känner att jag har erfarenheter till att sälja wordpressteman som hobby osv så vill jag såklart starta egen hemsida för detta. Men mina funderingar är, ska jag både sälja och dela ut gratis teman på hemsidan eller ska jag bara fokusera på att sälja på samma sätt som elegantthemes? Vill ju såklart få inkomsterna via premiumteman och inte via reklam/adsense osv. Det jag känner själv är att om jag går in på en hemsida med både gratis och premium är att man helt enkelt skippar premium och tar dem gratis sen sticker. Och det jag tycker om ex elegantthemes är att om man har ett mycket lockande utbud och till ett lågt pris som $12 unlimited access så tror jag nog mer på att kunderna lockas. Jag ber därför er om lite hjälp och funderingar. vad är bäst att satsa på? mycket tacksam för era åsikter! Hälsningar Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bjud på några teman gratis, lägg en länk till din egen site i footern på de gratisteman som du ger bort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Tror inte du gör så mycket pengar på det. elegantthemes är trevligt och jag köpte faktiskt medlemslap för att testa teman lite, men alla de dyker upp lika snabbt som warez. Svårt att stoppa det. Jag tror man skall ta betalt per kopia av ett tema istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bjud på grundteman, ta betalt för anpassning/unika teman.
Du slänger säkert ihop ett bra och snyggt grundtema på en timme. Det kan du bjuda på. Sen kommer det någon som vill ha ett unikt tema, eller en anpassad variant av ett av dina grundteman. Det är saker som tar längre tid, och som du kan ta betalt per timme. I dina grundteman har du naturligtvis med en länk till din sajt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tack för era svar, känner mig övertygad om att bjuda på grund/gratisteman.
Har en liten mindra fråga nu då! suttit och kollat på Themeforest.com och såg att man även kan sälja teman där. Är det kanske något att sikta på istället? med tanke på att det kommer även ta tid att bygga upp sidan SEO mässigt och tidsmässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det ena behöver väl inte utesluta det andra, eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu ska jag inte säga att jag är helt säker, men jag tror att det i avtalet med themeforest står att du inte får sälja dina teman någon annan stans, så jo i just det fallet behöver det ena utesluta det andra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ajdå, det hade jag ingen aning om.
Men man kanske kan sälja olika teman på de olika ställena? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Tror de också har icke-exklusiva avtal, där man får sälja både där och på egen hand. Har i alla fall läst om att folk har kommenterat på det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|