FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Ni som jobbar med e-böcker, vad använder ni för programvara, och vad tycker ni om dem?
Det är sjukt svårt att få fram vettig information eftersom nästan alla infosajter som finns är affiliates och såklart promotar de som ger bäst provision. Min budget är cirka $200. E-book Pro och E-book Gold är de program som verkar störst. Det finns ett som heter E-book maestro, som är sjukt mycket billigare, men det som stör mig är att ingetdera känns särskilt moderna utan väldigt gammeldags. Något att rekommendera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant tråd i en fråga som jag funderat länge på själv!
Det jag vill passa på att fråga är Om det går, och i så fall HUR man kan kopieringsskydda böckerna då! (gratis, eller till en billigare peng förståss) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan man inte göra e-böcker i adobe acrobat så ni kan publicera en .pdf fil?
Eller är jag ute och cyklar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
OpenOffice eller Microsoft Word.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror att frågan missuppfattades lite, så jag tillägger:
Jag är inte intresserad av att göra text till PDF utan vill kunna integrera flash, ljudfiler, youtubeklipp etc. i materialet. Dessutom är det viktigt att det finns riktigt bra säkerhetsfunktioner. Så frågan gäller alltså E-bok program som enbart gör e-böcker. Inte Openoffice eller word... Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja fast hur skyddar du en vanlig html-fil från att kopieras, skrivas ut, print-screenas, delas vidare etc?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Säkerhetsfunktioner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Att det går att låsa vissa delar till enbart betalande kunder.
Att det går att låsa den till endast en dator. Etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man se det på sin skärm kan man printscreena det.
Kan man läsa det kan man skriva ner det. Kan man se och minnas det kan man återge det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|