Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Affiliateprogram, ge oss stats via RSS!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-12, 08:49 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsson Visa inlägg
Om det enda personerna kan komma åt är mina stats så är det ingen dödskatastrof.
Precis, en del ser märkligt nog säkerhetsrisker som helt oberoende av vad för information säkerheten rör. Det är inget bra tänk.
Oläst 2010-05-12, 09:20 #22
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsson Visa inlägg
Om det enda personerna kan komma åt är mina stats så är det ingen dödskatastrof.
Jag förstår att det inte är en dödskatastrof för dig och inte för mig heller för den delen. Jag förstår också nyttan med att få statistik via RSS.

Men det gäller långt från alla, information om vad ett företag tjänar i realtid innan det är dags att redovisa t.ex. kvartalsresultat är för många företag en hemlig uppgift.
När en större tjänst ska lansera en ny funktion så gäller det att den uppfyller säkerhetskraven för alla kunder, inte bara för dem som inte tycker det är så farligt.

Jag sätter detta bara som en möjlig förklaring varför affiliatenätverken inte har prioriterat funktionen, men jag har absolut ingen inblick i den verkliga orsaken. Det kan mycket väl vara så att de tror att efterfrågan är för liten för att åsidosätta andra funktioner som de anser vara viktigare att lägga ner tid på.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 09:24 #23
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Enkelt REST api eller RSS vore att föredra, där anropningar är bundna mot specifika ipn. Så löser man säkerhetsrisken.

Att ingen programmerat ihop ett fristående program för att sammanställa inkomster tycker jag är lite konstigt, klockren och relativt enkel affärsidé som direkt skulle sälja en del utan merarbete.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 09:56 #24
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Enkelt REST api eller RSS vore att föredra, där anropningar är bundna mot specifika ipn. Så löser man säkerhetsrisken.

Att ingen programmerat ihop ett fristående program för att sammanställa inkomster tycker jag är lite konstigt, klockren och relativt enkel affärsidé som direkt skulle sälja en del utan merarbete.
Det finns sådana skript men problemet är att dom är beroende av att affiliatenätverkens webbsidor inte ändrar struktur och därför blir svåra att vara tillförlitliga och driftsäkra.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017