FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis, en del ser märkligt nog säkerhetsrisker som helt oberoende av vad för information säkerheten rör. Det är inget bra tänk.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men det gäller långt från alla, information om vad ett företag tjänar i realtid innan det är dags att redovisa t.ex. kvartalsresultat är för många företag en hemlig uppgift. När en större tjänst ska lansera en ny funktion så gäller det att den uppfyller säkerhetskraven för alla kunder, inte bara för dem som inte tycker det är så farligt. Jag sätter detta bara som en möjlig förklaring varför affiliatenätverken inte har prioriterat funktionen, men jag har absolut ingen inblick i den verkliga orsaken. Det kan mycket väl vara så att de tror att efterfrågan är för liten för att åsidosätta andra funktioner som de anser vara viktigare att lägga ner tid på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enkelt REST api eller RSS vore att föredra, där anropningar är bundna mot specifika ipn. Så löser man säkerhetsrisken.
Att ingen programmerat ihop ett fristående program för att sammanställa inkomster tycker jag är lite konstigt, klockren och relativt enkel affärsidé som direkt skulle sälja en del utan merarbete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||