FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul att se hur andra företag exploaterar McAfees klantighet. >
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Ännu en anledning att köra Linux.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Vi hade haft samma prob med 1000 maskiner extra till statsen om vi inte bytt till forefront för några månader sedan, tur de
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte konstigt att folk får problem när dom installerar virusprogram...
Källa: Aftonbladet.se - http://data.fuskbugg.se/skalman01/---aftonbladet.jpg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tur man kör Windows 7 med McAfee då
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() I övrigt är detta riktigt klantigt och något som inte får hända... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Det är inga problem med att köra McAfee (eller Symantec osv) det är snarare en fördel med tanke på vilka miljöer det här gäller. Problemet är att de som styr miljöerna litat blint på att alla definitionsuppdateringar är av godo och snabbt som f-n ska ut med dem på alla maskiner. Hade företagen lagt in en fördröjning (som jag har gjort) så hade de aldrig haft några problem. Jag är väldigt skadeglad just nu eftersom jag blev överkörd av min förra arbetsgivare och det har nu kostat en av deras största kunder mångmiljonbelopp. Im happy!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt onödigt med anti-virus mjukvara. Windows har sedan Vista 'defender' som håller spyware osv. borta. Håller man sig borta från konstiga webbplatser och inte öppnar spam-mail så sitter man 98% säker.
Har aldrig haft anti-virus på säkert 2 år och jag har inga virus. Hur kan jag veta det då? Jo jag har anti-virus på en server hemma som jag brukar koppla in min hårddisk i och scanna med jämna mellanrum. Detta då förutsatt att mjukvaran hittar alla virus, men de den inte hittar - kan man ju inte göra någonting åt endå. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|