FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
"Mediekoncernen MTG öppnar för en försäljning av näthandlaren Cdon. Diskussioner förs med flera intresserade köpare. Mediekoncernen MTG meddelar att man avser att knoppa av hela sin verksamhet inom näthandel. Den utgörs i huvudsak av film-, musik- och hemelektronikhandlaren Cdon, men även varumärken som Bodystore.se, Nelly.com och nyförvärvet Lekmer.se."
"Under 2009 såldes totalt 12,4 miljoner produkter, och totalt 4,7 miljoner paket levererades. CDON Groups försäljning ökade med 36% till 1.746 (1.286) Mkr under 2009, och verksamheten redovisade ett rörelseresultat på 125 (83) Mkr, med en ökad rörelsemarginal på 8% (5%)." Källa IDG, http://www.idg.se/2.1085/1.311537/mtg-vill-salja-cdon Mer här, http://www.mtg.se/sv/Medier/Pressmed...GS-AKTIEAGARE/ Är inte detta lite märkligt? De köpte nyligen lekmer.se och alla började spekulera att nu skulle de storsatsa på e-handel. Skulle köpet av lekmer.se öka värdet på e-handelskorgen eller är det så att MTG har svårt att bestämma sig? Vad tror ni om köpare? Kanske Amazon vill köpa in sig på marknanden (Ungefär som ebay/tradera)? Senast redigerad av Torreman den 2010-04-19 klockan 09:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker en CD shop känns risky, är skivor verkligen framtiden?
Själv hatar jag skivor... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man får välla evolvera, bara för att cD skivor var toppen på 90 talet så säger ingen att man måste fortsätta ha de som huvudspår. Namnet är inarbetat så bör inte vara några problem att introducera nya produkter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Säljer spel och filmer i mängder. Jag brukar handla mina prylar där.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Stenbecksfärens mediebolag MTG tänker att knoppa av den internetbaserade detaljisten CDON Group genom att dela ut aktierna till MTG:s aktieägare
http://di.se/Artiklar/2010/4/19/2044...r=270735&rlt=0 /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Blizzard t.ex. har en egen webbshop för sina spel samt steam kör något liknande och det blir allt vanligare att spelföretagen säljer sina spel via sin egen webbshop (större kaka). Filmer och musik är ju något som kommer bli digitalt for sure men i vilken form? CDON säljer ju bra nu helt klart men om 10 år? jag tror i alla fall att det är osäker business för nästa köpare med tanke på all utveckling just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen tror jag att folk fortfarande har ett stort behov av att faktiskt äga en produkt som dom kan ta i och sälja/byta när dom är klara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Totala musikförsäljningen steg med 10% 2009 jämfört med 2008, och även skivförsäljningen steg. Totalt såldes 16 miljoner CD-skivor, så visst finns det en framtid, även om man kanske måste digitalisera den.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|