FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Har ett problem med 3DSecure och SEB. Vi använder Auriga som betalväxel. Från och med April så blir det ju krav att använda 3DSecure eller motsvarande för alla kort online så vi stackars användare inte bara behöver kunna kortnummer, CSV men även en pinkod (suck). SEB har dock valt en intressant lösning. När man kommer till deras "mellanlandningssida" som informerar om att det blir krav osv då har dom valt att ange knappen som man kommer vidare med testen "AVBRYT". Hur korkat är inte det ??? Vi har redan märkt att SEB (Kanske flera) inte väljer att gå vidare och göra betalningen då dom inte vågar klicka på avbryt, utan dom går tillbaka i webbläsaren, eller stänger fönstret och försöker igen. Swedbank är smartare, deras text heter "Gå vidare", och inte nog med det om du inte klickar på den så kommer du vidare automatiskt efter några sekunder. Kan man få tag i SEB och berätta att dom är idioter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De låter ju faktiskt idiotiskt. Men jag personligen tycker 3D-secure är bra. Att inte ha en pinkod är inte ett system jag skulle vilja fortsätta med. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt att spärra alla mina kortköp utan kod så att jag är tvungen att använda kod/lösenord.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl inget fel med pinkod så länge man slipper den jävla kortläsaren. Jag har slutat handla med kort på nätet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Allt vore väl uthärdlig om det inte vore därför att bankerna inte klarar av att hantera tekniken. Antingen så kör de ssl-cert som inte stöds av andra webbläsare än IE, eller så gör de liknande tappar som SEB i det här fallet. 3d-secure är knappast någon nyhet, så man kan inte skylla på barnsjukdomar längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag håller med ett lösenord att skriva in till stör mig inte däremot dessa Nordeadosor där man stoppar in kortet. Vem har med sig en sådan liksom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
min kortförsäljning har sjunkit rejält sedan detta infördes kan jag meddela. De som gnuggar händerna är fakturaföretagen för fakturabetalningarna ökar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Det tråkiga är att dosan begränsar handlandet på internet till hemmet. Många av mina kunder shoppar från sin arbetsplats. Dessa kortkunder tappar jag nu helt, eftersom jag inte kan tänka mig att någon har med sig sin dosa till jobbet. Kortdosan kommer med all säkerhet att ligga kvar i byrålådan där hemma tillsammans med bankdosan.
Så kortköp i e-butiker kommer väl i framtiden att vara en ovanlig företeelse som begränsas till tre timmar om kvällarna mellan 20.00 och 23.00. Jag tror inte kortföretagen och bankerna riktigt har fattat hur folk e-handlar, eller vad de ställer till med nu... Intrycket som jag har fått är att kortföretagen och bankerna tror att e-handeln kommer att påverkas positivt bara folk lär sig använda dosan. Det tror inte jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Har för egen del investerat i en extra dosa (185 kr) att ha på jobbet, men jag tror knappast att några fler är lika köpsugna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Impulsköpen minskar då helt klart. Jag har avstått att handla flera gånger för att jag inte kan betala med mina kort. Jag har fått en dosa, men jag har aldrig använt den och har ingen aning om var den kan finnas någonstans.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|