FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt tips är att flytta. Jag flyttade själv från FS-data för fyra år, eftersom det var problem då också. Har det inte blivit bättre på fyra år så kommer det inte att bli det i framtiden heller.
När jag flyttade så var det pga upprepade strömavbrott. På pappret hade de full redundans för elförsörjningen. Jag hörde rykten om att de hade glömt att tanka dieselaggregaten, men jag vet inte om det stämmer. Downtime i massor blev det i alla fall. Redan på den tiden hade de bra supporttider, men problemet var bara att det aldrig fanns någon på plats som kunde göra annat än att svara i telefon. En receptionist är inte till stor hjälp när tekniken krånglar. Jag skulle gissa på att de har redundans, men att de inte testkör systemen. Så om det fungerar eller inte vet man först när det är försent. Bara en gissning dock. Hoppas att de kommer online snart. Jag lider med er stackare som drabbats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dock är det en tjänst som är till för köra små saker inte något tungt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
BTW: Det är svårt att vara en seriös företagare om man är beroende av FSData som leverantör av tjänster.
(Var bara tvungen att säga det högt!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är dock förvånad att så stora företag får fortsätta med sitt bedrägeri och falsk marknadsföring.
Inget av som står på deras sida är ju ens i närheten av att vara sant. PTS borde införa en klassning av företagen efter vissa krav. Sedan kan väl undra vad FSDATA har för ursäkt, pengar har dom så det kan dom inte skylla på. Enda vettiga svaret är dom vill blåsa sina kunder och leverera så teknisk dålig tjänst som möjlig, inkompetens går inte skylla på hela tiden. Visst man kanske kan skylla inkompetens på vissa av deras tekniker efter det man sett efter vissa avbrott, men är ju ändå företagets ansvar att anställa den kompetensen man behöver. Nu har jag även sett mycket dålig redundans även hos dom stora ISP under åren och i verkligheten. Åt andra sidan brukar dom ha betydligt bättre i sina datacenter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
fsd: 20:30
Tyvärr har vi inte fått några goda nyheter från vår internetleverantör än. Vi fick precis information om att dom hoppas vara klara vid 22:00. ..suck |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De säger väl inte vilket år?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som vet om det vanligtvis brukar ta 12 timmar att skarva en bruten kabel? Börjar seriöst misstänka att gubbarna gick hem vid fyra som vanligt och att det blir fortsättning följer imorgon...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men 4-6h brukar man räkna alla fall som minst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom det inte hände i inre Norrland så kan man vara snabbt på plats..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vart tog den där sk redudansen vägen ?
Med tanke på de har 2 stycken leverantörer, varför har då inte vi colocation kunder fått tillgång via den andra operatören ? Det är väl dags kontakta Sverker, snacka om falsk marknadsföring på deras hemsida... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|