Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Måste få avreagera mig lite här ang Posten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-19, 08:31 #21
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Det där med fallerande kundtjänster är väl snarare regel än undantag, för att hålla lönerna nere så anställer man hellre Sara 18, oavsett tidigare kompetens, hon har ju dessutom en trevlig telefonröst, än Steve 31 som faktiskt kan skilja mellan D-Link och Netgear och dessutom vet vem han ska ringa på Posten för att något ska hända.

Sen är det som alltid, ingen tar något personligt ansvar, i princip alla större organisationer idag bygger på att man ska kunna fördela ansvaret på någon annan, en fördelning som ofta är cirkelformad och egentligen aldrig syftar till att göra kunden nöjd.
(detta trots att i princip alla, rimligtvis även Sara 18, ofta förknippar en positiv upplevelse av ett företag med just någon som tar ansvar och hjälper till)

Telenor hade sides-stora annonser i Metro om en billig Samsungtelefon som jag tänkte köpa som en andra-telefon. Jag gick till 2 Telenorbutiker i Göteborg, ingen av dom kände till annonsen, och trots att det inte var några andra kunder i butiken så sa båda "Du får kolla på hemsidan..." och vände sig om och gick. I den trejde butiken jobbade "Steve 31" som löste det åt mig nästkommande vardag (om än inte med något jätteengagemang.)

Samtidigt, ansvaret går ju åt båda håll, även om jag tycker emilv är lite snett ute när han säger "kände sig tvungen att lägga på..." (det är hennes jobb!?) så vet ju alla att kunden faktiskt inte ALLTID har rätt, utan att uttala mig i just det här fallet...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-20, 13:38 #22
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Ni har helt rätt. tartareandesire. Visar kunden inte någon respekt så behöver de inte få någon tillbaka heller. Men i det här fallet verkar det som om han visade respekt.

En påläggning låter lite overkill. Stackarn kanske var på sina röda dagar.

Senast redigerad av Lancelot den 2010-04-06 klockan 16:13
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017