Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Måste få avreagera mig lite här ang Posten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-17, 22:18 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Dustin fungerar normalt bra, dock är det så stora företag så dom skiter ändå fullständigt i allt.

Att få Posten att ta något ansvar kan du ju glömma, visst du kan ju alltid stämma dom även att du skulle förlora. En stämning skulle ju endast vara för jävlas tillbaka lite, och är det tillräckligt många som skulle stämma posten samtidigt så skulle dom ju få en del problem och jobb.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 22:23 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag har också blandad erfarenhet av Dustins kundtjänst, men vi vet ju bara din del av historien. Hur länge satt ni i telefon till exempel? Vad fick henne att tycka att du var otrevlig så till den milda grad att hon kände sig tvungen att lägga på?
Talar inte ordvalet och alla utropstecken i inläggen ovan sitt tydliga språk?

Tycker posten har strulat mer än tidigare de senaste åren men det är ändå sällan sådana här problem dyker upp, åtminstone för egen del.
Oläst 2010-03-17, 22:32 #13
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Jag har också mycket dålig erfarenhet av dustin, kommer aldrig nånsin handla av dem igen.
Handlade för runt 15k i höstas. Kortbetalning online.
Dustin drar 45k från mitt kort. Och ville inte prata med mej varken via mail eller telefon.
Men när en advokat jag känner ringer och presenterar sej gick det jävligt fort att få pengarna.

Som tur är så är det väl inte så ofta man råkar ha den summan på kortet, men ändå, sånt får fan inte hända.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 10:52 #14
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Talar inte ordvalet och alla utropstecken i inläggen ovan sitt tydliga språk?

Tycker posten har strulat mer än tidigare de senaste åren men det är ändå sällan sådana här problem dyker upp, åtminstone för egen del.

Jag kan bara säga att jag var mycket sansad under vårt samtal, och när jag sa åt henne att göra sitt jobb och sända mig en ny produkt, blev hon rasande och höjde rösten år mig.

När jag sa åt henne att inte vara otrevlig, och bara göra sitt jobb. Det var då som hon sa att jag var otrevlig. Vårt samtal höll på i ca 4-5 min.

Ps. Mycket sällan som jag brusar upp mot andra som jag inte känner !
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 15:00 #15
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag skulle nog också bli lite irriterad om en kund försökte säga vad som är mitt jobb. Så länge hon följer sitt företags rutiner gör hon sitt jobb. Det går att bli sur på Dustin för att rutinerna är som de är, men samtidigt kan man ju förstå att de kanske inte vill ligga ute med två varor (med risk för att båda kommer fram och du sticker med dem).
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 19:38 #16
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Dustin verkar ha tappat otroligt mycket sedan det såldes till nya ägare. Förr var verkligen servicen 100%.

Om ett paket inte dök upp så skickade de nytt med kommentaren "om det första dyker upp så hämta inte ut det, då kommer det i retur till oss". Hände mig flera gånger.

Numera handlar jag där av gammal vana, deras web är bra, priserna är OK, garantihanteringen smidig eftersom alla köp lagras så det blir aldrig några frågor kring kvitton osv. Men jag har hört från flera håll att servicen inte alls är på samma nivå som förr.

Det måste vara tråkigt att jobba på ett företag och plötsligt börja behandla sina kunder sämre.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-19, 00:05 #17
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Reg.datum: Jan 2007
Kan förstå helt att dustin inte vill skicka en vara till, vem bekostar den + jobbet för att bedriva tillbaka den om kunden hämtar ut den och nekar, så bra jobbat dustin säger jag där dom gör det dom skall göra. Gnäll på posten istället det är dom som ställer till det för dig. Dustin bryr sig inte om någon enkel kund när dom har mer än det i sitt kundregister, med andra ord är du bara en nål i en höstack.

balstaatv förklara för din kund och be om ursäkt för problemet, klarar du inte av det skall du absolut inte jobba med det du gör.

har bara hatt 100% perfekt hos dom, satt i liknande sits dock var bara grejen till mig men sedan skickade dom en ny och jag sa till service stället att skicka tillbaka den andre vilket hände. beställer både som privat och företag.

Sedan tror jag mycket har med din attityd att göra med, du har garanterad varit den skaran som är jobbig och inte kan vänta då blir det alltid bråk förr eller senare

lycka till
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-19, 00:44 #18
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Inte för att försvara Posten, men det är en del av risken med att göra business. Helt plötsligt har du ansvar för en massa saker som du egentligen inte har ansvar för.

Löser ingen annan det förväntas du göra det, oavsett vem som får bekosta det. Beställ en ny, om det är kundgrejor bör man ha den marginalen.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-19, 01:49 #19
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag skulle nog också bli lite irriterad om en kund försökte säga vad som är mitt jobb. Så länge hon följer sitt företags rutiner gör hon sitt jobb. Det går att bli sur på Dustin för att rutinerna är som de är, men samtidigt kan man ju förstå att de kanske inte vill ligga ute med två varor (med risk för att båda kommer fram och du sticker med dem).
Det kvittar om man blir sur eller inte. Kunden kommer alltid först. Det är VÄLDIGT oprofessionellt att vara otrevlig mot kunden även om kunden är otrevlig.

När man är på jobb så får man ta på sig jobb uniform. Ens personliga irritation lägger man åt sidan för man representerar ju ett företag.

Tycker det är väldigt dåligt av henne att vara otrevlig mot dig. Hon bör inte jobba u kundservice när hon inte ger kundservice.

Nolltollerans mot personer som är otrevliga mot kunder. Hon förstör väldigt mycket för dustin och det oacceptabelt att förstöra för ett företag bara för att man blir irriterad.

@ mynameisfredrik

Han är en betalande kund och bör behandlas bra! De bör göra allt för att behålla varenda kund och inte tycka att kunder är en "nål i en höstack".

Som sagt så jobbade hon i kundservice och såna här problem dyker ofta upp för dem. Kunden kommer alltid skylla på företaget och inte den som sköter leveransen. Det är på fortfarande Dustins ansvar att produkten ska levereras hem till kunden, jag menar de kan ju leverera med DHL, UPS eller någon annan än Posten.

Kunden beställer en produkt och sedan förväntar sig kunden självklart att produkten ska levereras så ert resonemang om att det är postens ansvar är HELT fel.

Om ni tycker att han bör behandlas som en nål i en höstack så är det nog ni som inte bör arbeta med det här.

@ TS. Ni bör självklart alltid räkna med sånt här. Beställ en ny och tala med kunden. Kom ihåg att det aldrig hjälper att ta ton. I verkligheten kommer man alltid längre genom att vara trevlig.

Är väldigt trött så ni får ha överseende med eventuell otydlighet

Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-19 klockan 02:05
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-19, 08:00 #20
Supermoderator

Supermoderator

Håller inte alls med dig Lancelot. Det skulle vara väldigt uppfriskande att se min lokala matbutik skälla ut en del av de idioter till kunder som handlar där... Man kan inte bete sig hur som helst utan att få något tillbaka. Bara för att man valt att arbeta med direkt kundkontakt så ska man självklart inte behöva acceptera allt. Man bör givetvis vara lite extra vänlig och tillmötesgående så långt det är möjligt men visar inte kunden någon respekt så förtjänar de heller ingen. Nu säger jag inte att det var fallet här dock.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-19 klockan 08:07
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017