FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja.
Jag laddade hem deamon tools för någon vecka sedan. Installerade det som vanligt och det funkade. Vid installationen så slängde programmet med en toolbar. Efter ett tag så märkte jag att det började ploppa upp annonser av alla möjliga slag på relativt säkra sajter. Exempelvis google.se, annonsen ploppar upp i början av läsarfönstret på de flesta sajter jag besöker. Jag har sett liknande annonser förut men bara på små och osäkra sajter. Aldrig varit med om det på facebook och på google. Vilket måste betyda att det är min webbläsare som är infekterad. Jag blir inte av med dessa annonser, jag har avinstallerat deamon tools. Tror ni jag måste installera om webbläsaren för att bli av med det? Nån annan som upplevt detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Att installera om en webläsare tar inte många minuter. Spara dina bokmärken och favoriter och kom ihåg vilka ev tillägg du kör. Tänk på att sparade lösenord och liknande riskerar att försvinna!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Virussök din dator (med ett uppdaterat antivirusprogram, helst i felsäkert läge), kör AdAware och sedan Spybot Search&Destroy.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla om du hittar något som heter WhenU i lägg till/ta bort program.
Kan rekommendera Clone Virtual Clonedrive om du bara ska mappa upp iso, img filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Toolbaren är, senast jag installerade Daemon tools, möjlig att välja bort vid installationen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som Hjorten säger, om du faktiskt läser innan du klickar next i installationen så ska det gå att välja att inte installera deras toolbar, eller att sätta deras söksida som default.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Som tidigare talare sa går den att välja bort, installationen av daemon-tools var bättre för några år sedan, nu medföljer det som sagt en del program. Något som är lite fult om de inte ändrat detta är i slutet av steget när man ska acceptera avtalet så "måste" man installera medföljande toolbar, men det går såklart och bocka ur rutan och fortsätta utan att installera den...
Själv använder jag UltraISO för att mounta image-filer, riktigt smidigt program som kan göra USB-stickor boot bara så slipper man CD-skivor :-) Lite OP kanske, hehe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eller så kör man Mac och dubbelklickar på vilken ISO som helst..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testade AdAware och sedan Spybot Search&Destroy utan effekt.
Testade sen att byta ip-adress och det funkade! Reklamen var riktad mot ip-adressen :S Pluggade ur nätverkskabeln i några timmar, sen byttes ip-adressen, detta förutsätter iofs att ens ISP delar ut dynamiska ip-adresser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har alltså fortfarande kvar skräpet som visar annonserna, bara att du just nu inte ser några annonser?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|