FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill ni gå med i en datingsida ska ni vara glada för att det kostar rejält. Det håller borta fler oseriösa medlemmar.
De skulle inte tjäna mer på att sänka priset. Det skulle bara generera fler oseriösa och då vill inte de seriösa gå med ![]() Nä, tacka för det kostar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag känner lite folk på IntoDate (E-kontakt) och de har det rätt bra ställt. Sjukt fina lokaler från sekelskiftet (liknar Opera Software lokaler i Lkpg), ca. 20-30 heltidsanställda, helt OK löner, etc. Man får dock tänka på att de inte bara är aktiva i Sverige (vilket de flesta av er verkar tro) utan har sajter i andra nordiska länder samt deras senaste tillskott - Frankrike, vilket är anledningen till att de kodar om sidan BTW.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Var det jag skrev tidigare också, att e-kontakt är inte bara etablerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark utan även i Frankrike nu senast. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-02 klockan 13:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
sweden-nm; jag håller inte riktigt med vad du skriver. Håller med om att ett högre pris håller bort oseriösa, dock finns det många som är seriösa men som inte har möjligheten att betala ett så pass högt pris. Jag tror man kunnat öka intäkterna rejält genom att ha två olika kontotyper med olika kostnad, och se till att man faktiskt får saker för pengarna man betalar. Inte bara att man kan skicka och ta emot mail. Det billigare kontot skulle kunna ha någon form av validering, kanske använda bankId om man nu har det så gott ställt som man säger :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Kan det vara svårt att slå sig in på den marknaden, alltså dejting på internet med tanke på att ekontak och mötesplatsen är dom största i Sverige?
Nej. Jag har inga planer på att utmana dom ![]() Och när vi ändå pratar ekonomi och omsättning. Ekontakt går med vinst på cirka två miljoner, vad gör man med dom pengarna? Sparar? Företagsfester? Anordnar tävlingar? Annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
1. Inget företag sparar vinster. 2. Vad gör världens andra 999 000 000 företag (påhittad siffra) med sina vinster? Vad spelar det för roll i sammanhanget? Det är ju intressant om dom har utdelningar eller återinvesteringar men inte om aktieägarna dricker skumpa för sin utdelning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Chilis; man kan väl säga på sätt och vis att man "sparar" en del av den reella vinsten om man t.ex. puttar in pengar i expansionsfond? Det är inga pengar som visas som vinst på pappret dock.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det är ju för att pengarna ska arbeta där. Det finns ingen logik i att spara vinster förutom av tekniska skäl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
![]() |