FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej !
Vad tjänar/kostar en designer/ programerare ? Det är så att jag har fått i uppdrag, att bygga om en webbsida med både grafik och text. Företaget vill ha ca 10 sidor med bilder och text, och ny design. Vad kan man ta för detta jobb ? Timme eller paket eller både och ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
- Hur långt är ett snöre?
- Hur lång tid hade det tagit för dig att tillverka ett snöre? - Hur lång tid hade det tagit för en mästare att tillverka snöre? - Hur mycket betalt skall jag ta jämfört med mästaren? Förstår du principen? För en duktig webbdesigner och programmerare så kan det kanske ta 8 timmar, varpå hans debitering är betydligt högre än någon som gör samma jobb på 40 timmar men som debiterar mindre. Du får helt enkelt beräkna på hur lång tid det tar för just dig att utföra jobbet, och därmed lämna en timdebitering alt. fast pris. Att beräkna pris är inte verkligen inte lätt, men att fråga andra vad de skulle debitera är verkligen helt orelaterat när du inte definierat dina egna förutsättningar. Låt mig ta ett praktiskt exempel (fiktiva tal): För 5 år sedan så debiterade jag 100:-/tim då jag tillverkade en webbplats på 40 timmar. Samma arbetsgivare vill idag, 5 år senare, att jag gör om jobbet - samma förutsättningar. Idag debiterar jag 595:-/tim då jag tillverkar webbplatsen på 6-7 timmar. Så, hur långt är egentligen ett snöre? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Som eliasson säger som skiljer det sig väldigt från person till person, plats till plats, projekt till projekt.
Här kan du titta och få lite tips: http://www.lonestatistik.se/loner.as...bdesigner-1045 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej ! Tackar för era inlägg, har fått lite att tänka på och ska bestämma en summa !
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|