FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sant, bra reflektion. Ingen aning faktiskt, sunt förnuft antar jag. Å andra sidan vet jag inte om solen kommer gå upp imorgon heller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tittar man i trådarna om AdFair så är det flera som har tagit bort sina inlägg. Så jag skulle tro att det är så man får betalt. Men självklart så ska utbetalningar via ett affiliateprogram inte behöva vara villkorade på det viset. Det är en typ av utpressning. Det jag skriver är alltså endast baserat på att du ska få betalt och inte på vad som vore moraliskt rätt. Det sista alternativet är att lämna in en stämningsansökan och försökt att få betalt den vägen. Det förutsätter dock att du kan sortera bort din fusktrafik som du (antar jag) enligt avtal inte har rätt att få ersättning för. Att beivra fusk är i första hand ditt ansvar, i andra hand affiliatenätverkets. En förutsättning för att gå den juridiska vägen är alltså att du själv vet hur mycket pengar som AdFair faktiskt är skyldiga dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Elitasson, intressant samtal. Kan du berätta vad han menar då han säger att du fuskar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
...så för någon dag sedan, ca 20 månader sedan jag startade denna tråden, ringde Adfair upp mig igen.
Kvinnan började med att förklara att det minsann inte var lagligt att spela in telefonsamtal utan att berätta för motparten att man spelar in samtalet, men att hon inte skulle gå vidare rättsligt med saken på grund av att ... trummvirvell ... de ville börja jobba med mig igen. WAIT FUCKING WHAT??? Jo, men hon hade kollat upp att det var olagligt och så var det med det. Hur som helst... De hade tydligen startat upp något nytt i Sverige och ville få allt utrett mellan mig och Adfair. Hon drog sig till minnes att det var något problem med mina utbetalningar "eller hur var det nu?". Mitt budskap var: Jag bryr mig inte om er, ni är totalt sämst. Vill ni göra rätt för er så visst, jag hade inte klagat om ni skulle betala ut mina pengar till mig - men det är ju helt upp till er. Förövrig skulle jag aldrig i min vildaste fantasi göra affärer med dem AdFair igen. Fortsättning följer. Senast redigerad av elitasson den 2011-10-28 klockan 20:56 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
|||
|
Brottsbalken, 4:e kapitlet, paragraf 9a: "Den som ... olovligen medelst tekniskt hjälpmedel för återgivning av ljud i hemlighet avlyssnar eller upptager tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst, vartill allmänheten icke äger tillträde och som han själv icke deltager i eller som han obehörigen berett sig tillträde till, dömes för olovlig avlyssning till böter eller fängelse i högst två år.".
Det är således helt lagligt att spela in samtal när man blir uppringd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
|
||||
|
Så länge som man själv deltar i samtalet så är det fullt lagligt att spela in det. Även om övriga som deltar inte har kännedom om det.
Om de kör med den typen av tomma hot så kommer det förmodligen inte att dröja länge innan snacket om förtal börjar dyka upp. Ingen person i Sverige har hittills blivit dömd för förtal av ett företag. Låt dig alltså inte luras av den typen av snack, om/när det kommer. Jag tycker att AdFair gör bort sig mer och mer. Er tvist om provision och eventuellt fusk, kan jag inte uttala mig om. Men när folk ringer och hänvisar till lagar som de själva har hittat på i sin ensamhet, så är det ett tecken på att någonting inte stämmer. Tjejen som ringde dig är antingen enormt okunnig, eller så har hon en skruv lös. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
UPPDATERING: Inget nytt, inga telefonsamtal, inga pengar, inga e-mail, inga SMS, inga brev, inga meddelanden, ingen respons, ingen rörelse.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |