FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har gjort tre reseguider till resmålen Hawaii, Shanghai och Innsbruck som jag gärna får lite feedback och kritik på.
Kom gärna med synpunkter på design, innehåll och texter, SEO och andra saker som ni kommer på och som jag kan göra bättre. www.hawaiiguiden.se www.shanghaiguiden.se www.innsbruckguiden.se Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns som sidorna har potential och vettigt innehåll men designen känns lite själlös.. lite mer design-attribut och bilder som får besökarna att vilja åka till destinationerna skulle i varje fall jag uppskatta
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag saknar rundade hörn. Exempelvis siternas vänstermenyer ser väldigt kantiga ut. De skulle säkert se snyggare ut med avrundade och med någon drop shadow-effekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
seriöst? drop shadow?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen gillar jag inte när "vanliga webbplatser" ser ut som bloggar. Kartan tycker jag är på tok för liten, den ger dålig överblick. Jag skulle lagt den i mittkolumnen på en helt egen sida.
Jag föreslår att den ligger kvar uppe till höger, men som en vanlig bild som är klickbar. Länka den sedan till en egen sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här kommer min högst subjektiva feedback:
Gärna en större bild på framsidan, den är lite liten och ser nästan ut att vara i för dålig upplösning. På kartan till höger ta bort pratbublan och zooma ut lite I snabbfaktarutan ta med tidszon Skulle inte haft historia så högt upp i vänstermenyn, viktigare med sevärdheter och dylikt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack allihopa för bra tankar och feedback!
Andreaso: jag håller nog med dig där, designen har tenderat att bli lite för avskalad på något sätt, borde nog göra bilderna i headern större i alla fall. kw_wasabi: Ser dom verkligen ut som bloggar? det är ju ändå tre spalter? Ang kartan vill jag inte att den ska ta för mycket plats från övrigt innehåll, och man kan ju klicka sig vidare till Google, men då lämnar man ju min site iofs... hm ![]() Fjäll: Bilderna på startsidorna borde nog va större, håller med dig. Bra idé med tidszonerna, lägger jag till bums. Du har nog även rätt att sevärdheter och dyl borde ligga högre upp i menyn. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|