FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Banned
|
Men hallå där!!
Frågan kvarstår fortfarande. Varför överlever de flesta sex-kontaktsajter när vanliga community inte överlever? Se på Bodycontact som ett exempel, det bara rasar in användare där men sedan kan man diskutera hur attraktiv sajten och vad man betalar för ifall man blir plusmedlem. Det är lite som "betalar du så tar vi av dig ögonbindeln och du får se mer" och sedan sidan uppbyggd på tabeller men det förstår kanske inte användarna. Bodycontact lever kvar på 90-talet plus att koden ser risig ut på insidan av skalet (när man är inloggad) och även där, allting är i tabeller. Mailade skatteverket och fick veta att 2008 hade xx ägaren av Bodycontact ett överskott på cirka 8000kr. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-02-06 klockan 17:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
När jag var runt 14 hängde jag på skunk.nu men sen blev det lite töntigt efter några år, de som då var 14 började hänga på lunarstorm istället. När lunarstorm blev töntigt började nästa grupp 14åringar hänga på playahead. Nu är playahead ute och de nya 14åringarna hänger på bilddagboken. Tror det handlar om att det som är mainstream anses vara töntigt i denna grupp och gruppen byts helt ut vart ca tredje år. När det gäller siter som riktar sej till en mer nischad grupp eller en äldre målgrupp så får man inte samma problem. Dels blir man inte av med alla gamla användare var tredje år och dels bryr sej folk mindre om vad som anses vara "coolt" och vad som anses vara "coolt" byts inte heller ut hela tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet inte om någon har sagt detta redan men varför säljer dom inte? istället för att lägga ner, dom borde väl kunna klämma ut lite pengar eller missar jag något?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Nykomling
|
Marknadsföring kallas det!!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också funderat över det här med försäljning. Varför man inte "pressar" ur de sista smålantarna ur siten. Tror att det kan vara så enkelt att man ser det som potentiellt dyrare för koncernen att sälja än att lägga ner.
Men jag hade ju inte tackat nej till att ta över skiten. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man vill kapitalisera på e-postadresserna och vill inte att de ska bygga användarbas på någon annan sajt. Om du inte kan lyckas själv så kan du alltid försvåra för de som lyckas bättre än du.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det innebär ju inte så mycket alls. Det finns många stora bolag som ser till att inte ha något överskott när året är slut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad skulle ni värdera nuvarande playahead till? vad skulle vara värt att betala för det?
Dvs, site, databas, mjukvara, hårdvara samt varumärke. Senast redigerad av Salzburger den 2010-02-08 klockan 11:42 Anledning: glömska |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|