FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
I vårt närmaste postombud så måste man gå in i affären och sälla sig i kön i kassan. Blir skoj att höra reaktionerna från övriga köanden när man skall övertala ombudet att ta emot grejerna.
De har dessutom knappt plats nog i nuläget att förvara brev och paket. Blir intressant att se hur de skall handskas med en ganska rejäl ökning på grund av denna förändring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan på sätt och vis förstå det hela eftersom "mitt" företagscenter är rätt tomt och dött oavsett när jag kommer. Som mest har det varit två personer innan i kö.
Jag har lämnat in ett par tusen brev som direktreklam och det gick rätt bra. När jag däremot kom med 40-50 brev stämplade "porto betalt" och ville skicka fick jag först höra att då fick jag minsann sätta på frimärken själv. Detta på företagscenter. ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
En grej som jag tänkte på. De lär ju knappas kontrollera vikten/skrymmande enligt följesedeln man lämnar in. (alla fall inte vid en 30-50 försändelser)
Så vägen till att kanske fylla i en länge vikt då och då kommer ju vara vidöppen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom gör (såklart) stickprover på vikter och skrymmande/icke skrymmande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Se Postens kontroll som kontrollerna på exempelvis ICA när du självscannar. Du får kontroll i början sedan slumpmässigt och gör du bort dig får du dem mer frekvent.
Men varför oroa sig när det är enklare att göra rätt direkt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|