FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det något sånt program som kan spara ner filmen som en, säg, h264 kodad avi med svenska undertexter? Har en del dvder jag gärna strippar och sparar på det sättet för att spara in lite utrymme och kunna spela dem enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Säger 2st program, DVD Decrypter (Senaste version 2005 fungerar men nya skivor kanske inte fungerar. DVDFab HD Decrypter är modernare & snabbare) & AutoGK OBS! Jag förutsätter att du skall använda dessa program för att spela upp filmen på en mobil enhet. Eftersom detta enligt nuvarande lagstiftning är tillåtet. Senast redigerad av Jonas den 2009-12-31 klockan 13:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säger MKV-container, kan innehålla fler subtitles bla.
AnyDVD HD: för att rippa skivan till en ISO utan kryptering (Bluray samt HD-DVD stöds) Handbrake: Omvandla filmen till MP4/MKV med h264 och valfri ljudformat (AC3 passthough är att föredra) samt subtitles. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ah, inte tillräckligt insatt i mediavärlden ser jag. Ursäkta mitt lilla misstag och tack för svaren!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Men men, MP4 vs MKV, MKV är opensource, har mer stöd för codecs än vad MP4 har. Senast redigerad av Jonas den 2009-12-31 klockan 18:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste verkligen tacka för tipset om Handbrake. Ett riktigt grymt program. Men jag har två följdfrågor:
1. Till Iphoneanvändare, hur mycket upplösning klarar iphonen av? Om jag konverterar mina DVD-er till 720p, klar iphonen av att spela upp dem direkt? Hur är det t.ex. med neddladdade tv-serier? Sitter folk och konverterar sina Heroes-avsnitt (standardupplösningen är väl ungefär halva 720p?) eller slänger de in dem på telefonen direkt? [Jag är en iphoneaspirant] 2. Inte för att jag bryr mig jättemycket eftersom jag tycker det är moraliskt korrekt att kopiera de dvd-filmer jag äger till hårddisken men får man inte göra det? Är det själva brytandet av krypteringen som är olagligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Det är inte kopieringen i sig eller brytande av kryptering i sig som är olaglig utan spridning till andra personer som är olaglig om du frågar mig.
Det är nästan undantagslöst aldrig olagligt att ta del av information, men däremot kan det vara olagligt att sprida den vidare. Så gäller inom tryckfrihet och så gäller inom amatörradio. Enligt min uppfattning så gäller detta även inom musik, film och andra medie-/copyrightvärlden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|