FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Absolut!! GM vill inte sälja SAAB för ett för lågt pris, fast personalen skulle ha jobb och SAAB skulle leva vidare. Man skulle vara tvungen att ge upp en hel del av de patenten och tekniken som utvecklats under SAAB i Sverige. Om man lägger ner så behåller man all tekniken, som man kan utnyttja till andra märken.
Detta handlar om vad petenten och den redan utvecklade tekniken är värd som SAAB sitter på. Inte vad jobben och märket är värt till det svenska folk och de som arbetar på SAAB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske det blir tillfälle för Koenigsegg att värva lite folk..
Duktiga arbetare brukar sällan bli långvarigt arbetslösa. [edit] Naturligtvis finns det branscher där återhämtningen är extremt dålig, och andra tillfällen när duktiga arbetare tvingas gå arbetslösa länge, men jag vill ändå hävda att det hör till ovanligheten. [/edit] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att inte kasta pengar på SAAB är väl det enda vettiga den borgerliga regeringen gjort rätt än så länge. Låt SAAB och även Volvo på ett par års sikt gå i graven, de företagen och bilar över huvudtaget har ingen framtid. Trist dock att de är mer måna om att subventionera pigor åt överklassen än framtidsidéer. De pengar de sparar på att inte hålla saab under armarna borde de satsa på att förädla all den kompetens som frigörs när saab går i graven.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|