| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Senast redigerad av MSI den 2009-12-21 klockan 09:37 Anledning: Väldigt lång mening... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men visst, Saab har självklart inte gått med vinst varje år. De har också gått med förlust (mycket tack vare GM). |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Saab är ett klassiskt exempel på hur det kan gå när ingenjörerna får styra över produkten. Saab hade världens kanske skönaste framstolar i slutet av 80-talet men man hade lagt ut produktionen på 50 olika underleverantörer utan samordning. Resultatet blev en stol som inte gick att plocka ihop eftersom inget passade. Man blev tvungen att sälja hela stoltillverkningen till Lear som styrde upp det hela. Men det räckte inte. Saab har hela tiden dragits med dålig kvalitet, men kunderna har valt att förlåta.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Tråkigt att SAAB går i graven. Jag är en stolt ägare av en SAAB 9000 -97:a 2.3 Turbo, bra bil med bra drag. SAAB var bra på att kräma ut mycket kraft ur relativt små motorer.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Administratör
|
Jag har 2 Saabar, nya 9-5 Aero kombi båda två. Min ena syster jobbar på Saab och min andra syrras gubbe jobbar på Saab.
Det är en skitbra bil på alla sätt förutom ett. När jag vrider om nyckeln och kör stadstrafik som jag oftast gör drar den 1.8 liter bensin milen. Där är felet! Jag tror det här är bra för både Trollhättan och mina systrar på en inte allt för lång sikt. Ibland måste man tänka om. Ibland kan det kännas orättvist att man inte skyfflar in miljarder i bilbranchen när man skyfflat in miljarder i princip alla andra stora branscher i sverige och EU. Men jag tror att om man bara skrotar dom gamla bensin/etanolmotorera och fokuserar på exempelvis el-drift kommer pengarna och framgång igen! GM är ju ingen förebild direkt dom hade ju också kursat om inte Obama hjälpt till. Saab är bättre utan dom.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Nää seriöst, drar den så mycket soppa alltså? Min brukar ligga runt litern milen i stadstrafik, och då kör jag långt ifrån bränslesnålt. Det är klart, kör man i stort sett bara rusningstrafik till och från jobbet så blir ju milförbrukningen hög p.g.a. mycket krypkörning. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Administratör
|
Citat:
.9-5 Aero Kombi Automat. 2.3 Turbomotorn (260 hk) 2006 -> BRÄNSLEFÖRBRUKNING Blandad körning, 0,88 liter/mil enligt EU-norm sedan manuell. 0,98 sedan automat. 0,90 kombi manuell, 1,01 kombi automat.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Skämt åsido, jag tror med att det kan vara bra på lite sikt att saab läggs ner och att GM försvinner. Sen hade väll kanske det bästa varit om någon fick köpa upp hela rasket och började göra just miljöbilar. Vad man än säger om saab så kan man ju inte säga annat än att dom har många fruktansvärt duktiga ingenjörer som med rätt ledning säkert skulle kunna göra något riktigt bra. Dom har väll redan någon motor liggandes med variabel cylindervolym eller vad det var... |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|