FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Lånbil, betalade inte för den. Har kontakter där bilen var inlämnad så fick en tillfällig utan snack. De pratade om att det antagligen skulle gå på upp mot 6400 KR för en V70 som jag körde. Förhoppningsvis löser det sig och de står för försäkringen men annars är det bara hosta upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Faan SL tillsätter ju en krisgrupp varje gång snön faller här i Stockholm.. Det vanligaste uttrycket som SL & SJ använder VARJE vinter är "Vi blev tagna på sängen" VAA ska det komma snö varje år ?? Samma sak gäller nog dom som är riktiga 08
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här i Sundsvall är det halt som f-n men inga krockar hitills vad jag hört, men så har vi väntat på snö ett tag också :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bara säga att Norrläningar kan köra bil 100% bättre än 08: or !!
(Är en fd Granloholmare/Nedansjö) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med personbil var enda problemet att faktiskt parkera på min förhyrda p-plats här hemma. Jag fattar inte vad folk har haft för sig runt min parkeringsplats, men bilen ville bara glida i sidled - det gick efter lite extra manövrerande.
Imorse höll jag dock på att bli galen på alla som höll 30-40 på 70-väg med bra väglag. Utmaningen kom när det blev dags att köra ledbuss. Två på morgonen med drivning på bakaxeln på leden; en lite äldre scania ville gärna vika sig och åka i sidled istället för framåt. Första gången jag varit nära att köra ner skyltar - var till och med tvungen att backa några meter vid ett tillfälle. På eftermiddagen belönades jag med en lite äldre volvo, drivning framför leden och bara att gasa. Det är kul när jobbet faktiskt blir lite utmanande också ![]() Synd om bussföraren i Viksjö idag bara... http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...¬isid=57001 Föraren ska dock må bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu Senast redigerad av jonny den 2009-12-15 klockan 21:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Folk i Stockholmsområdet kan inte köra bil när det är halt rent generellt. Största problemet idag är att folk som knappt kan köra bil under optimala förhållande ger sig ut när det är halt och de behöver vara uppmärksamma och lugna.
Mest intressant är väl vad tusan väghållarna höll på med. Det tycks ha snöat hela natten och först framåt 6-tiden på morgonen verkar snöröjningen ha påbörjats.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jonny:
Göteborgarna är precis likadana.. Lite puder på backen och vips så är det totalt kaos och omöjligt att komma fram.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är så spännande varje vinter. Folk verkar vara lika förvånade varje år.
VA?!? Blir det halt när det är snö och is på backen?!? Bortförklaringarna är roligast, måste ringa en bärgare jag känner för han har alltid bra storys veckan efter första snöfallet. "Jag körde bara 90 och det är ju 90-väg här så då var det inte mitt fel att jag körde av." "Men jag har ju fyrhjulsdrift" "Ah, men jag har dubbdäck." Olyckor händer, men varför är det så svårt att erkänna att man är en idiot som inte anpassade hastigheten till väglaget? Jag har kört av en gång, för att jag åkte för fort. Gick väl 70 på 90-väg men utan väghållning är det helt fel hastighet i den kurvan. Men jag lärde mig i alla fall! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
JavaBlue, roligaste är nog ändå kvällspressen
![]() En snöflinga som faller och det är snökaos och pressarna stoppas för att trycka nya löpsedlar... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|