Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia sniffade?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-09, 16:45 #11
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Hänt mig med.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 17:08 #12
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Oj, i så fall har de en dyr hobby. Jag söker ofta på loopia efter nya domännamn, de flesta helt meningslösa. För några årsedan kunde jag uppleva att någon reggade domännamn som jag var ute efter. Därför la jag till den meningslösa sökandet som rutin.
FredrikLund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 17:10 #13
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikLund Visa inlägg
Oj, i så fall har de en dyr hobby. Jag söker ofta på loopia efter nya domännamn, de flesta helt meningslösa. För några årsedan kunde jag uppleva att någon reggade domännamn som jag var ute efter. Därför la jag till den meningslösa sökandet som rutin.
Om det nu är någon som på något sätt får tag i domänsökningar så lär de ju bara registrera de domäner de tycker är bra.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 20:14 #14
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Standard Kanske är det dina domäner ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
Jag har vid två tillfällen råkat ut för .se-domäner som registrerats av någon annan samma dag som jag kollade om dom var lediga via Loopia.
Efter det så söker jag aldrig efter bra domännamn via något webbhotell.

Synd att man inte är lika bra som Internet Sweden på att snoka, annars hade man säkert kunnat hitta nån koppling till en anställd på Loopia.
Jag har råkat ut för detta ett flertal ggr . Sista ggn gick jag till djupet med detta.Med hjälp härifrån, (tack). Det visade sig att någon? Loopia eller .SE blandat ihop konton och mina namn blivit registrerade på ett bolag EuroventureLTD. Efter mkt krångel fick jag tillbaks dom domänerna. Vad som gått fel fick jag egentligen aldrig reda på.
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 21:52 #15
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Har varit med om liknande. När .se släpptes frit när det begav sig bestämde jag mig för att registrera wap.se, gissa vad, webbhotellet medelade att domänen som var ledig hade registerats. Är fortfarande helt säker på att webbhotelelt snodde domänen. Jävla svin.

Ibland känns det som att random avrättningar är ända sättet att komma till rätta med fula fiskar på internet... Tror att om vi inrättar ett system där 1% av alla spammare, bluffmakare, fulregistrerare, fejkade e-butiker, osv avrättades skulle vi snart komma tillrätta med problemen...
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 21:54 #16
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
På med foilehatten. Om det nu är som du skriver, tror du då inte att dom skulle sno bättre domäner än den du satt och klura fram?

@jonsson: det var kontot som innehöll "matdomänerna"?

@pontus: bara för att det står att en domän är ledig så är den inte det. "Whoisen" varken uppdateras eller hämtas i realtid.

Senast redigerad av Ara den 2009-12-09 klockan 21:58
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-10, 07:13 #17
Medlem

Medlem

Standard "matdomänerna"?

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg

@jonsson: det var kontot som innehöll "matdomänerna"?
Stämmer bra det! Jag har funderat på alla ggr det hänt innan, och man har bara ryckt på axlarna?
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-10, 08:42 #18
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Kan vi førsøka hålla diskussionen saklig och inte låta det bli en gnälltråd om varken loopia eller vilka domäner man har førlorat?

Diskussionen handlar om hurvida det är möjligt att dom blir sniffad/avlyssnad, samt hurvida något annat har kunnat påverka detta.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-10, 09:22 #19
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Kan vi førsøka hålla diskussionen saklig och inte låta det bli en gnälltråd om varken loopia eller vilka domäner man har førlorat?

Diskussionen handlar om hurvida det är möjligt att dom blir sniffad/avlyssnad, samt hurvida något annat har kunnat påverka detta.
På gtld-sidan var detta en het potatis för ett par år sedan. Det finns ett par varianter av fenomenet. Men alla går ut på att sniffa whoissökningar och registrera domänen snabbt som ögat och sedan erbjuda den till försäljning. En variant var att Registraren plockade den och "reserverade" den för dig och då kunde du inte regga den via någon annan Registrar.
Ingetdera är snyggt och ICANN var på och stoppade fenomenet. Om de lyckats stoppa helt vet jag inte.

Jag har tidigare inte hört att det förekommer för .se-domäner. Men eftersom alla fenomen som börjar på gtld-sidan förr eller senare kommer till .se så det är kanske dags nu?

Sedan om det är en anställd som tar sig för saker som hans arbetsgivare inte vet om, om det är Registraren, om det är någon utanför som sniffar eller om det faktiskt är en slump - det måste undersökas noggrannare innan det går att uttala sig om.
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-10, 10:24 #20
btngs avatar
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare
btngs avatar

Reg.datum: Mar 2007
Jag har också varit med om samma sak. Jag söker aldrig efter lediga domäner på ett webbhotell.

Jag vill ta det säkra före det osäkra och jag klandrar ingen eller skyller på något webhotell. Det känns bara bättre.
btng är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017