FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jonas breder på lite onödigt mycket här. Kort och gott - handlar det om generella ord och det inte finns ett registrerat varumärke så kan du göra precis som du vill utan att behöva oroa dig. Däremot får du som sagt var inte kopiera texter.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Någon pratade om att jag ska helst registrera två domäner samtidigt. Säg att jag registrerar turkietsidan.se och då ska jag gärna registrera turkiet-sidan.se också. Ska man alltid göra så, registrera två likadana domäner? Säg att jag vill ha en foto sida också, blir det då blandadebilder.se och blandade-bilder.se?
Är det ett tips att göra så? Skickade ett meddelande till ATF och frågade hur det funkar med domänregistering. Då fick jag till svar, om jag registrerar turkietsidan.se så kan en annan komma och säga att han är mer lämpad för att ha den adressen och då kan han lämna in en anmälan om rättsprövning. Med andra ord kan jag inte registrera någon domän alls med turkiet i sig om någon lämnar in en ansökan om rättsprövning. Eller ska man köra en rövare kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du hade troligen fått samma svar oavsett vilken domän det gäller, även om det hade varit sidan.se eller kj4ngsiuywehhgsdlöktuyilvb7i4jtg.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Ska registrera en vanlig domän och en med bindestreck tror jag i nuläget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Så länge det inte rör sig om reg. varumärken är det inte troligt att någon skulle ta det till prövning. Det kostar en hel del pengar och negativt rykte. I annat fall skulle man inte kunna regga någon domän alls eftersom den teoretiskt skulle kunna gå till någon annan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Jag såg till min förvåning att hans domännamn går ut 6 februari 2010, om jag samma dag, vid 00.00 registrerar domännamnet www.turkietforum.se vad händer då? Får han komma på ett nytt då eller vad sker?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så om nuvarande ägaren inte betalad domänen på 4månader så kanske den är din. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
Så jag kan alltså inte 00.00 den 6 Februari registrera den domänen utan jag måste vänta tre månader? Har dom tre månaders väntetid på alla domäner som går ut för att den tidigare ägaren ska få chansen att registrera den på nytt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men lär dig leta reda på fakta istället för att ställa 10000 frågor, det tjänar du på i längden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|