FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
För några dagar sedan så surfade jag runt på Comhems hemsida och för skojs skull så tänkte jag kolla vad mitt bredband kostade och till min förvåning så hade priset gått ner en hundring. Vad bra tänkte jag men varför betalar jag det gamla priset för? Läs nedan från min konversation med Comhem..
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Plus mitt i allt så tog det 48 timmar innan jag ens fick svar mellan konversationerna.. Mitt förtroende för Comhem är = 0.. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tro mig, jag har jobbat på liknande företag, har varit med om samma veva flera gånger. Eftersom ditt pris går efter det avtal du först tecknade måste du rimligen teckna om sig på det nya, ganska logiskt va?
Och hur skulle det se ut om ComHem och alla andra bolag tecknar om sina kunder på nya avtal utan kundernas vetskap? Sedan att det tog 48h att få svar förvånar mig inte. ComHem har rätt många kunder och får rätt många mail per dag, hade du lyft telefonen hade det gått något snabbare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att de har många ärenden är inte en ursäkt för att det tar tid att svara. Det tyder på att de har en backlog som bara kommer att växa om de har för lite personal.
Att Com Hem inte sänker alla kunders priser är inte förvånande. Det blir vanligare och vanligare att man vill behålla gamla kunder på högre priser och bara sänker priserna för nya kunder. Kolla så att du inte fått förlängd bindningstid nu i samma veva eftersom du i deras ögon säkert tecknat ett nytt abonnemang. För övrigt hade Dustin Home så långa svarstider, både när jag ville ändra en order och när jag ville diskutera vad vi skulle göra när de valde att sluta leverera den produkt jag beställt en månad tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I detta fall handlade det inte om att teckna ett nytt avtal eller dylikt. Jag vill bara betala den summan jag ska betala för mitt bredband - bara för jag upptäckte att priset hade gått ner så fick jag det nya priset.
Hursomhelst, vet inte vem som har rätt eller fel men tycker att det är lite underligt, hade jag inte sagt nåt så hade jag stått här fortfarande som en dum nöt och betalat det gamla priset. Bra poäng där emilv, hoppas verkligen dom inte har lagt på nån ny bindningstid.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tänk om de skulle vara samma sak om priset regleras upp, hade det kännas ok tycker du? Nej antagligen är det ingen ny bindningstid för att månadspriset reglerades av kundtjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inget stort företag verkar se kundnyttan med att ta hand om kunderna!
Jag har bittra erfarenheter av Tele2 och jag vet att även Telia hade liknande strategi tidigare. Det enda företaget som på riktigt verkligen tar hand om kunderna och bryr sig är Binero! All heder till Anders Aleborg! Dom har haft sju år på sig att tabba sig, men jag är fast! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Detta känns likadant som om jag skulle prenumerera på en tidning för 99:- i månaden. Sen går priset ner till 59:- i månad men dom säger inget och hoppas jag inte märker nåt. Jag menar kostar en produkt / tjänst ett visst pris - då ska man väl betala det priset oavsett om det går upp eller ner av ren automatik. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev det någon ny bindningstid? Är själv intresserad då jag betalar 339:- i månaden för Large 24.
EDIT: Sorry. Ser nu att det inte blev någon ny bindningstid. Skrev samtidigt som du postade. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmm, jag betalar 319:- för bredband medium, ska kontaka dem ang detta..
Tack för du gjorde mig uppmärksam ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Samma sak som alltid.
När de kommer till att ändra avtal går det väldigt bra, var väll någon månad sedan jag fick något brev om de senast, att de skulle ändra så man skulle få läsa igenom de nya. Att vara trogen kund betyder inget, nya kunder får alltid erbjudanden osv, men trogna kunder får aldrig nått. Som sagt, inte helt ologiskt att man borde få betala mindre summa om de sänker priset. Avtalet gäller produkten och om priset blir lägre tror jag inte NÅGON I HELA SVERIGE/VÄRLDEN skulle bli arg på bolaget om fakturan är på en lägre summa. Men om ett bolag skickar ut ett nytt avtal så har du rätt att bryta de avtal man har med dem, så om comhem skickar ut ett nytt avtal så har jag rätt att säga upp mitt avtal/abb med dem. Fast de senaste de skickade ut "skyddade" dem från det, då de skulle börja gälla först efter att min bindningstid hade gått ut. Så de skyddar sig från att folk kan säga upp sitt avtal pga det. Samma med mobil operatörer, alla slags tjänsteleverantörer. Alla är fyrkantiga. Bara vänta tills de kommer någon annan leverantör som erbjuder billigare pris när priset faktiskt blir billigare, samt att trogna kunder tjänar på att vara trogen kund. Vill man ha nått genomfört så måste man alltid be om att bli kopplad till uppsägelseavdelningen då de har mandat/vilka att ha en kvar. Som när jag försökte få nytt simkort till mobilen då de jag hade var rätt gammalt "tele2", vid "3g" skiftet och de funka inte så bra i min nya telefon. Men de tyckte promt att jag skulle batala för ett nytt 3G kort. Fast jag varit abonnemangskund i flera år. Testade 2ggr men tillslut så bad jag om att bli kopplad till uppsägning, och vipps gick de så bra att få nytt simkort och ett par hundra spänn i extra ringpott. Gjorde likadant när jag ville ha bättre pris då mitt minut pris var rätt gammal taxa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|