FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Utkörning till privatpersoner är alltid svajigt eftersom de rackarna inte är hemma när bilen behagar komma. Chaufförerna har också svårt att hitta till adresser de inte är vana vid.
Servicepoint fungerar dock alldeles utmärkt vad jag kan förstå av mina kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Att sen Schenker och DHL får hantera internationella paket i Sverige är en fullständig gåta. Jag skickade i början av December som vanligt mitt julklappspaket hem till släktingarna i Sverige. I år skickade jag det som 'Express' för att vara säker på att det skulle komma fram i god tid före jul eftersom det alltid har varit strul föregående år. Skickade paketet den 10;e december. 8 timmar efter att jag skickade det så var paketet på en flight från Chicago till Stockholm. Paketet anlände alltså på Arlanda tidig morgon den 11:e dec. Och här tar allt stopp som vanligt. Ingen möjlighet att spåra paketet, för att streckkodsscanners för paketspårning verkar inte vara uppfunna i Sverige än. Hur som helst, idag är det den 26:e december och inget paket har anlänt till släktingarna. Serviceandan hos fraktbolagen i sverige är i särklass den sämsta jag sett utan konkurrens. Jag skickade ut en hel del paket till Irak, Vietnam, Sydkorea m.fl. i mitten på december och de har alla levererats i god till före jul. Dessutom spårbara. Så, att skylla på att folk inte är hemma eller att chaufförerna har svårt att hitta är nog en av de sämre förklaringarna eftersom det är exakt det som är deras jobb. ATT LEVERERA PAKET TILL RÄTT ADRESS. Klarar de inte det ska de bort från marknaden. Nobody will miss them.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller faktist med dej. Utkörningen fungerar inte bra även om folk är hemma, och det finns inte på kartan att de kan ringa och förvarna.
Hur fungerar det hos er med utkörning till privatpersoner? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om det handlar om ett paket som kräver underskrift så gör de tre försök att leverera 3 dagar i rad. Skulle det trots allt inte vara någon hemma under dessa tre dagar så lägger de en lapp i brevlådan som säger att man kan hämta ut paketet på posten eller på ups/fedex terminal här i stan. Senast redigerad av WebboT den 2009-12-26 klockan 21:56 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|