FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det så att jag driver en blogg och ska öppna webbshop till den.
just nu ligger shoppen på domän.se/shop Skulle jag startat allt samtidigt så skulle jag självklart tagit shop.se/blog istället alltså tvärtom. Bloggen skriver om prylar inom samma genre och alltså inte bara om det som säljs i shoppen. Har någon erfarenhet av dilemmat? Funkar det bra att ha shop som undersida? Jag tror att de flesta ändå kommer komma till shoppen via bloggen. Ska man byta plats på dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan göra som du vill antingen byta eller låta shopen vara en undersida. skulle dock rekommendera det senare för mindre jobb. Detta förutsatt att jag fattat din frågeställning rätt. Om du har möjlighet kan du ju registrera underdomäner vilket borde vara det allra lättaste.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eller göra en vettig startsida som innehåller både shop och blogg och låta besökaren klicka sig vidare...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Seomässigt kan det spela lite roll om du ska konkurrera på ord med hög konkurrens. Googla på till exempel ordet leksak, så går ingen av träffarna på förstasidan till någon undersida. Alla går till www.domänen.xxx
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|