Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Adsense - processen för att komma igång

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-06, 09:19 #11
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Flitig postare

Taget ur sitt sammanhang kanske du har rätt. Visst.

Du gör ju bara bort dig när du inte läser bakåt i tråden. Du svarar ju på fel saker.

Jag skrev att "Jag fick ett brev på SVENSKA av Google, med Google som avsändare." Det står inte ett enda ord på engelska! :-)

Du skriver:
"Gör man utbetalningar i princip i all världens länder så är det väl inget konstigt med att använda de internationella valutabeteckningarna?"

Absolut. Ditt inlägg är rätt underhållande faktiskt. Det är ingen utbetalning...

Jag säger, jag tycker det är larvigt av företag att ha en attityd att vi i Sverige inte skulle ha koll på vilken valuta vi har.

Nämn ett till företag som inte har koll på valutan? Eller som väljer en reklambyrå som itne har koll på valutan? Det är ju konstigt att Dell kan sälja datorer i Sverige. Dom skickar också post från England/Irland och där är det alltid rätt valuta utskriven.

Skriver man ett svenskt säljbrev med "kr" , då förutsätter jag att det är svenska kronor som avses. OK, alla fattar inte det och den del gillar att slänga sig med andra betäckningar...

Men jag kräver mer än så av de jag gör affärer med!

För att återgå till ämnet, AdSense är numera också i kronor. Du ser! Det står inte SEK där och då är det faktiskt utbetalningar som avses! Dom kan om dom vill! Men ibland är inte viljan på topp... och då tappar jag intresset.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg adsense-kronor.jpg (50.2 KB, 17 visningar)

Senast redigerad av MrBob den 2009-11-06 klockan 09:24
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 09:23 #12
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Ditt inlägg är rätt underhållande faktiskt.
Jag är i underhållningsbranschen...
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 13:07 #13
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Reggade nytt konto för någon månad sen, fick aldrig något "Accepted" mail men fick däremot ett "Du utgör en ekonomisk risk för oss"-mail INNAN jag blev accepterad så jag mailade och frågade om det var retards jag hade att göra med?

Inväntar fortfarande svar.....
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 16:47 #14
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Binero AdWords är 2 x 500:-.
Som gäller för befintliga konton?

Citat:
"Det är ju bra att det är tydligt vilken valuta det är, speciellt när det gäller ett internationellt företag."

Varså god! Du tror inte Apple är ett internationellt företag? Eller Volvo? Det var kanske det dummaste inlägget jag har läst på bra länge... Världen
vimlar av internationella företag som har koll på valutan. Tänk varuhus som Media Markt, Lidl, ... nämn fler företag med internationella ambitioner
som inte har koll på valutan?
Det är skillnad på MediaMarkt och Google. Det är viktigare att vara tydlig med valutan när det gäller ett företag som fakturerar från Irland. Om man köper något i en butik i Sverige är det uppenbart vilken valuta som gäller även om det bara står "499:-". Jag tror inte att MediaMarkts leverantör i HK (om de nu har någon där) skriver bara "$40" när de säljer varan till MediaMarkt. De lär vara noga med att det är USD. Att brevet/offerten/fakturan är på engelska bevisar ju inte att valutan är USD.

Om man beställer något från t.ex. Surftown är det bra att veta om "kr" betyder SEK eller DKK, så man inte får en större faktura än man tänkt sig. (OBS: Jag menar inte att Surftown gör något fel. Det var bara ett exempel.)

Men visst kan jag hålla med om att i ett säljbrev på ledig svenska riktat till Sverige kan det gott stå "kr", och om man vill gardera sig kan man ha med något finstilt där det står SEK.

Senast redigerad av BjörnJ den 2009-11-06 klockan 16:51
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 17:38 #15
Flitig postare

Flitig postare

Seriöst Björn. Måste jag ta mig tid att scanna in det där j*vla brevet... Förresten, är det bara jag som har fått det?

"Det är skillnad på MediaMarkt och Google."
- Ja. MediaMarkt är intelligenta nog att välja en byrå som kan skriva på svenska.

"Det är viktigare att vara tydlig med valutan när det gäller ett företag som fakturerar från Irland."
- ?? Vad har det med något att göra!?

"Att brevet/offerten/fakturan är på engelska bevisar ju inte att valutan är USD."
- Skulle jag har påstått det..!?

"Men visst kan jag hålla med om att i ett säljbrev på ledig svenska riktat till Sverige kan det gott stå "kr", och om man vill gardera sig kan man ha med något finstilt där det står SEK."
- Du kan ju ha rätt om du bara vill... och om man vet vad man gör så behöver man inte gradera sig.

Nämn ETT annat företag som skriver SEK i sin kontakt med sina kunder! Konstigt att det inte är någon som svarar på det...! :-) Eller, nej, kanske inte? Det är nog ingen slump!!

Det finns inte ETT ENDA ord på engelska i det brevet!! Om man nu bortser från ord som AdSense och AdWords, vilket är att betrakta som varumärken. Alltså, själva produkten.

Senast redigerad av MrBob den 2009-11-06 klockan 17:42
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 00:19 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Engelska eller svenska, det är ändå produktens kvalitetet som gäller.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 15:32 #17
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Så, snabbt och effektivt har Google skjutit upp utbetalningen med en månad. Är det bara jag som tycker detta förfarande är udda? Allt var grönt fram tills det var dags för utbetalning då blev det tvärstopp. Känns som de vill suga på mina små slantar i ytterligare en månad (om inga nya villkor dyker upp som inte fanns med från början).

Är detta något nytt eller har det alltid gått till på detta vis?

Irriterande.
Jag kommer inte ihåg om jag hade problem med detta. Jag tror att det tog två månader att komma upp i $100 för mig i början. Google är ju ett väldigt stort företag och det betalas ut väldigt mycket pengar från Adsense. Fördröjer de utbetalningar på detta sätt för alla så behåller de mycket pengar på företagets bankkonton en extra månad.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017