FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Taget ur sitt sammanhang kanske du har rätt. Visst.
Du gör ju bara bort dig när du inte läser bakåt i tråden. Du svarar ju på fel saker. Jag skrev att "Jag fick ett brev på SVENSKA av Google, med Google som avsändare." Det står inte ett enda ord på engelska! :-) Du skriver: "Gör man utbetalningar i princip i all världens länder så är det väl inget konstigt med att använda de internationella valutabeteckningarna?" Absolut. Ditt inlägg är rätt underhållande faktiskt. Det är ingen utbetalning... Jag säger, jag tycker det är larvigt av företag att ha en attityd att vi i Sverige inte skulle ha koll på vilken valuta vi har. Nämn ett till företag som inte har koll på valutan? Eller som väljer en reklambyrå som itne har koll på valutan? Det är ju konstigt att Dell kan sälja datorer i Sverige. Dom skickar också post från England/Irland och där är det alltid rätt valuta utskriven. Skriver man ett svenskt säljbrev med "kr" , då förutsätter jag att det är svenska kronor som avses. OK, alla fattar inte det och den del gillar att slänga sig med andra betäckningar... Men jag kräver mer än så av de jag gör affärer med! För att återgå till ämnet, AdSense är numera också i kronor. Du ser! Det står inte SEK där och då är det faktiskt utbetalningar som avses! Dom kan om dom vill! Men ibland är inte viljan på topp... och då tappar jag intresset. Senast redigerad av MrBob den 2009-11-06 klockan 09:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Reggade nytt konto för någon månad sen, fick aldrig något "Accepted" mail men fick däremot ett "Du utgör en ekonomisk risk för oss"-mail INNAN jag blev accepterad så jag mailade och frågade om det var retards jag hade att göra med?
Inväntar fortfarande svar..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som gäller för befintliga konton?
Citat:
Om man beställer något från t.ex. Surftown är det bra att veta om "kr" betyder SEK eller DKK, så man inte får en större faktura än man tänkt sig. (OBS: Jag menar inte att Surftown gör något fel. Det var bara ett exempel.) Men visst kan jag hålla med om att i ett säljbrev på ledig svenska riktat till Sverige kan det gott stå "kr", och om man vill gardera sig kan man ha med något finstilt där det står SEK. Senast redigerad av BjörnJ den 2009-11-06 klockan 16:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Seriöst Björn. Måste jag ta mig tid att scanna in det där j*vla brevet... Förresten, är det bara jag som har fått det?
"Det är skillnad på MediaMarkt och Google." - Ja. MediaMarkt är intelligenta nog att välja en byrå som kan skriva på svenska. "Det är viktigare att vara tydlig med valutan när det gäller ett företag som fakturerar från Irland." - ?? Vad har det med något att göra!? "Att brevet/offerten/fakturan är på engelska bevisar ju inte att valutan är USD." - Skulle jag har påstått det..!? "Men visst kan jag hålla med om att i ett säljbrev på ledig svenska riktat till Sverige kan det gott stå "kr", och om man vill gardera sig kan man ha med något finstilt där det står SEK." - Du kan ju ha rätt om du bara vill... och om man vet vad man gör så behöver man inte gradera sig. Nämn ETT annat företag som skriver SEK i sin kontakt med sina kunder! Konstigt att det inte är någon som svarar på det...! :-) Eller, nej, kanske inte? Det är nog ingen slump!! *** Det finns inte ETT ENDA ord på engelska i det brevet!! Om man nu bortser från ord som AdSense och AdWords, vilket är att betrakta som varumärken. Alltså, själva produkten. Senast redigerad av MrBob den 2009-11-06 klockan 17:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Engelska eller svenska, det är ändå produktens kvalitetet som gäller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|