FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Något nytt?
Jag vill minnas att datumet 27 september hade något att göra med företaget? Ber om ursäkt för ny tråd men tror den behövs för del 2 i ämnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
29/9 äger konkursförhandlingarna rum enligt Robertsson i tidigare tråd.
http://www.wn.se/t37961-15-14.html Imorgon alltså :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Robertsson, har du hört något mer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det senaste jag hörde var att konkursförvaltaren tagit upp fel siffror på konkurssammanträdet och skulle fixa dessa fel. Jag ringer tingsrätten under dagen och kollar status.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hm.. Det osar katt. Maskopi med konkursförvaltare och styrelse :-/ ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ringde och frågade hos Tingsrätten nu och de sa att konkursörhandlingen ägde rum och är avklarad och att det nu är upp till Lars Ehrstedt, konkursförvaltaren, att fördela upp resten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Och nu pratade jag med advokatbyrån...
Det finns inte pengar nu att betala "gamla" skulder till affiliates, enbart det som intjänas efter konkursen (med förutsättning att de får betalt från kunderna) . Alla borgenärers fodringar ligger i "bevakningsförfarande". De söker febrilt efter en köpare som kan driva vidare bolaget, men det hjälper ju inte oss som har innestående skulder. Bouppteckningen och alla handlingar som lämnas in till Stockholms tingsrätt är offentliga och går att begära utdrag från tingsrätten. Slutsatsen blir att affiliates kommer icke att få något av de innestående fodringarna innan konkursen. Ang. klientmedelskontot så fanns det pengar där som jag förstod men "advokatens ord"=klientmedelskontots förfarande är inte enligt vårt tycke att beteckna som ett reservmedelskonto" Jag antar att konkursförvaltaren därmed plockade ut dessa pengar till att betala andra skulder än affiliates. Slut på sagan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Då vet man vilka människor man inte skall göra affärer i framtiden.
Näringsförbud borde de få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |