FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är på jakt efter ett för användaren supersimpelt CMS-system där det är önskvärt att de också kan göra vissa designval själva men framförallt en enkel hantering av bilder, textelement och ev. också video.
Har en kund som kört magix website maker, men det är vissa begränsningar iom. att den publicerade siten är flash i sin helet men det största problemet är att man binder sig till deras server. Så, någon som har erfarenhet av ett supersimpelt CMS-system som vi kan hosta på egen server och som ger kunderna bra möjligheter att göra stora delar av jobben själva? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns massor med trådar om cms redan... Enkelt och avancerade funktioner är ju lite av motsatser dock.
http://www.wn.se/showthread.php?t=37877
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
frog cms tycker jag är bra och relativt lätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, men valde att skapa en ny tråd, detta då jag hänvisar till en liknande CMS-tjänst som är mer avancerad än den som omnämns i andra trådar. Den jag hänvisar till bygger på att användaren enkelt loggar in i en flash-baseras WYSIWYG-editor, där de kan flytta kund bilder, textelement etc. med drag-and-drop teknik, dvs. inte ens rader behövs utan är i princip lika enkelt som att bygga något i ex. powerpoint.
Så utvärderar tacksamt alla förslag vi får in om detta. Även licens-program är självklart av intresse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min erfarenhet är också: Jag har inte hittat NÅGOT cms som fungerar perfekt och som INTE kräver att man har NÅGON koll på HTML, tyvärr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag menar, ovan nämnda leverantör som refereras till i det ursprungliga meddelandet ovan klarar ju detta, och jag letar då efter liknande men också med möjligheten att hosta mjukvaran för det själv. Licensfrågan är inget problem, är problem bara att hitta en annan leverantör av mjukvara som kan erbjuda detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|