Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

CMS - enkelt för kund, avancerade funktioner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-02, 07:08 #1
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Standard CMS - enkelt för kund, avancerade funktioner

Jag är på jakt efter ett för användaren supersimpelt CMS-system där det är önskvärt att de också kan göra vissa designval själva men framförallt en enkel hantering av bilder, textelement och ev. också video.

Har en kund som kört magix website maker, men det är vissa begränsningar iom. att den publicerade siten är flash i sin helet men det största problemet är att man binder sig till deras server.

Så, någon som har erfarenhet av ett supersimpelt CMS-system som vi kan hosta på egen server och som ger kunderna bra möjligheter att göra stora delar av jobben själva?
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-02, 08:16 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det finns massor med trådar om cms redan... Enkelt och avancerade funktioner är ju lite av motsatser dock.

http://www.wn.se/showthread.php?t=37877
Oläst 2009-11-02, 08:29 #3
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
frog cms tycker jag är bra och relativt lätt.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-02, 18:43 #4
Medlem

Medlem

Ja, men valde att skapa en ny tråd, detta då jag hänvisar till en liknande CMS-tjänst som är mer avancerad än den som omnämns i andra trådar. Den jag hänvisar till bygger på att användaren enkelt loggar in i en flash-baseras WYSIWYG-editor, där de kan flytta kund bilder, textelement etc. med drag-and-drop teknik, dvs. inte ens rader behövs utan är i princip lika enkelt som att bygga något i ex. powerpoint.

Så utvärderar tacksamt alla förslag vi får in om detta. Även licens-program är självklart av intresse.
Oläst 2009-11-03, 23:12 #5
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Polis_ttt Visa inlägg
Ja, men valde att skapa en ny tråd, detta då jag hänvisar till en liknande CMS-tjänst som är mer avancerad än den som omnämns i andra trådar. Den jag hänvisar till bygger på att användaren enkelt loggar in i en flash-baseras WYSIWYG-editor, där de kan flytta kund bilder, textelement etc. med drag-and-drop teknik, dvs. inte ens rader behövs utan är i princip lika enkelt som att bygga något i ex. powerpoint.

Så utvärderar tacksamt alla förslag vi får in om detta. Även licens-program är självklart av intresse.
Det du menar är ju precis det omvända, du vill ha ett otroligt AVANCERAT system då du pratar om flash etc. Desto enklare ett system ska vara för användaren desto mer komplicerat blir det för admin....................

Min erfarenhet är också: Jag har inte hittat NÅGOT cms som fungerar perfekt och som INTE kräver att man har NÅGON koll på HTML, tyvärr.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-04, 17:12 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Det du menar är ju precis det omvända, du vill ha ett otroligt AVANCERAT system då du pratar om flash etc. Desto enklare ett system ska vara för användaren desto mer komplicerat blir det för admin....................

Min erfarenhet är också: Jag har inte hittat NÅGOT cms som fungerar perfekt och som INTE kräver att man har NÅGON koll på HTML, tyvärr.
Precis, därför rubriken var enkel för kund, avancerade funktioner. Själva cms bör ju vara i flash iom att användaren då enkelt kan skapa sina egna siter, flytta runt objekt som de vill och känna att de har möjligheter.

Jag menar, ovan nämnda leverantör som refereras till i det ursprungliga meddelandet ovan klarar ju detta, och jag letar då efter liknande men också med möjligheten att hosta mjukvaran för det själv. Licensfrågan är inget problem, är problem bara att hitta en annan leverantör av mjukvara som kan erbjuda detta.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017