FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Läste om Nielsen igår och måste säga att jag tycker han har en poäng, även om det givetvis finns mycket problem (som bl.a. nämnts tidigare i tråden) däremot undrar jag varför min bank, ska envisas med att input-fältet för min engångskod (som jag har på papper) måste vara maskat. Finns det någon tanke bakom det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Även om man måhända i dagsläget kan komma kring det genom att installera en keyloggande trojan eller så på offrets dator men inte slutar du låsa dörren där hemma för att det är lätt att bryta upp ditt lås? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
alert(document.getElementById('h4x').value); Kan göra sjukt mycket med hjälp av firebug. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säkerhetsgurun Bruce Schneier har skrivit om detta:
http://www.schneier.com/blog/archive...os_and_co.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Senast redigerad av SimonP den 2009-09-12 klockan 14:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En annan sak; hur många har inte varit irriterade på att fokus sätts på username-fältet när sidan har laddats klart? Börjar man skriva passwordet (innan allt på sidan är laddat) och har ögonen på tangentbordet så ser man inte att man helt plötsligt skriver i klartext i username-fältet. Extra rolig blir det när man ska logga in under ett möte med projektorn igång...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Därför sätter jag ALDRIG fokus på något via pageload. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns ett tillägg till firefox som gör att alla maskerade lösenord syns i klartext, väldigt skönt då jag ändå sitter ensam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser inte ens en hemsida som säker ifall lösenordsfältet inte är maskat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|