FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag undrar vad som är vettigast när det gäller att publicera en ny hemsida, dvs. göra den känd på Internet. Ska den först anmälas till sökmotorerna och sedan anmälas till länkarkiv eller tvärtom?
Jag har en känsla av att hemsidor som saknar länkar från andra sidor inte vill "fastna" på Google och MSN. Så fort det finns lite länkar till sidan som t.ex. Google har upptäckt så känns det som om sidan blir synlig på Google. Jag har ingen aning om detta stämmer, men det skulle vara mycket intressant att höra era åsikter om detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att anmäla sidor till sökmotorerna är bara slöseri med tid.
Skaffa länkar till sidan. Få in den i SUNET och andra kvalitetskataloger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller med om att länkar hjälper till mycket och det räcker med en länk på en sida som spindlas så kommer den med sinom tid.
Däremot tycker jag att en anmälan till msn är på sin plats. De plockar upp sidan snabbt och lägger den relativt högt upp direkt (för att sedan om trafiken uteblir låta den sjunka). MSN tar i allmänhet in den snabbare än vad sunet gör, som kan ha lite väl långa väntetider ibland. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
edit: dubbelpost
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anmäl dig till Dmoz om sidan kan anses komplett.
Skaffa inlänkar från andra gratiskataloger, först och främst sunet, gör några länkbyten med sidor inom samma tema. Som Jim säger, att anmäla sig till sökmotorerna är värdelöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
neartopic:
är det någon som vet om det finns automatiska länkbytesprogram för svenska sidor? om det inte finns kan vi nog fixa en sån sida... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|