FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har tänkt att skapa en ny sajt med ett ganska bra domännamn. Dock vill jag inte lägga ut så mycket pengar på den. Där jag tänkt att registrera domänen (jx.se) så kostar .se 270 och .net 60kr. Detta är ju inga stora kostnader men jag vill gärna skapa fler domäner i den närmsta tiden och många bäckar små för en student...
Min fråga är om det på något sätt prioriteras olika av sökmotorerna samt om det finns siffror på att en .se adress är mer genomslagskraftig än en .net adress. Sedan vill jag ju inte att någon skall ta min domän och regga den som .se och få massa credit. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja, det påstås ju att t.ex. svenska google premierar sidor med .se-domäner .
Du vet väl föresten att du får båda domänerna billigare hos t.ex. loopia (162,5:- för en .se) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är .se-domänen ledig bör du absolut registrera den om du vänder dig till en svensk målgrupp.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
okej! Jag kanske skall registrera en .se adress då.
162kr... Då ingår inte NIC-SE´s årliga avgift va? För enligt vad jag förstått av mailet jag fick av JX så ingår NIC-SE´s årsavgift i kostanaden för domänen: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jx.net är redan reggad.. det är en rätt bra domän.. hehe
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Det priset som visas är det enda priset du betalar för det året. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det står att en .se adress på loopia kostar 130kr nu.. Dessutom står det att de ger 500kr rabatt på webhotellet... hmm... det är ju ganska bra... men hur mycket tillkommer som moms sedan? Är det mycket pengar eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
25% moms på alla priser på Loopia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
okej! då blir det en .se adress på loopia då!
Är det föressten någon som vet ifall man kan ha två "sajter" på samma konto och koppla ett domännamn till varje sida? Det kanske skulle kunna överstiga trafikgränsen men är ju samtidigt väldigt praktiskt ur ekonomisk synpunkt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|