FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag har dragit igång en ny sajt vivilljobba.nu som som är till för att skapa diskusion om arbetsmarknad m.m. Men det som jag vill få till nu är att dra besökare. Sajten drivs av mig samt en fd kollega och vi har ingen direkt budget att ta tillhands (än iaf). Jag la in några banners (bannerbyte) på sidan men av 1000 visade blev det bara ett fåtal klick... <_< Vad har ni för tips att komma med? /mattias http://vivilljobba.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
av 10000 bannervisningar kommer ca 100 klicka på din banner, av dom kommer 1 att registrera sig på forumet. Häng inte läpp.
Försökt att hitta politiska hemsidor som berör ämnet du har på din sajt. Underskatta inte heller att exponera din webbadress i samband med tidningsartiklar du debatterar i, skriver ledare etc. Inte heller ska man underskatta bloggarna. I sverige är bloggarna populärast bland personer som är politiskt intresserade och är i 30-årsåldern. Tänk även på att ge besökarna information om vilken nytta dom kan göra genom att skriva insändare och debattera på forumet, det sker nog enklast genom att insändarna även hamnar i någon tidning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tid är det enda som behövs för dig om du inte vill marknadsföra den sajten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker att sidan skulle må bra av en extreme makeover. Eller kanske inte extreme. Men designen skulle nog kunna förbättras en hel del. T ex hela headern är bedrövligt ful enligt min åsikt. Länkarna bör inte bli oläsliga vid mouseover heller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Bra!
Jag är naturligtvis tacksam för synpunkter på designen detta är första versionen som ligger ute och det är inte lätt att träffa rätt på första skottet. En ny version är på gång med mindre modifieringar. Fler synpunkter, någon? Man vill att sajten ska ge ett seriöst intryck, och lite åt "dagstidningshållet"... /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med Koala om headern.
Ändra Press länkar till Presslänkar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
ok!
Vad är det med headern ni syftat på? Den blåa "rundningen" skall jag ta (håller på med att nytt utkast, dock ej klart ännu) bort och bara ha molnen... (ny bild) http://vivilljobba.nu/indexv2.aspx?p...6-6b6e6e838123 det är dock ej färdigt ännu... Tackar iaf för era synpunkter... /m |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Titta på metanamnen igen. I description kan ni lägga en mer, samma sak med keywords.
Title kan utökas till 50 tecken inkl mellanslag. Gör den lite mer "säljande" det är ju den som visas först i sökmotorn. Titta igenom stavningen en gång till i metanamnen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Så, nu har jag skickat sajten på en makeover (se länk ovan).
Kanske inte helt klar än, men på god väg. Likaså metanamn har reviderats något. Dock ej helt klart ännu det heller... Kul att ni kommer in med synpunkter... Har ni fler förslag...??? Jag ska byta ut mina banners (adtrade) mot goggle adsense men det är en annan diskussion. /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Snabba tips:
* Menyn.. Ha en mörkare nyans på bakgrunden på hover. Ljusgrått och vitt är ALDRIG en bra kombination. Den vita texten syns inte. * Annonser är felstavat. * Bör inte bakgrunden till texten till höger ha samma färg som menyn? Det ser ut som att dom inte tillhör siten. * Överst på sidan. Dagens datum och "Jobb ger styrka" ligger helt oberoende utav varandra. Antingen uppe, mitten eller nedtill. I forumet: * Inriktar du dig till svenskar så skall du helst ha en svensk översättning också. Visst du kan ha så att man kan välja engelska vid registreringen. Men många arbetslösa idag är ändå vuxna personer. Alla kan inte engelska, så ha därför svenska som default. * Forumet kan ha samma layout som din sida också. (eller?) * Bygg sidan kring forumet. Kräver tid och kunskap, men resultat ger fler registreringar också. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|