FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Behöver en websida för ett företag med presentation av företagets produkter. Hade tänkt mig en vänsterkolumn med navigering och ett antal undersidor för produktinformation, företagspresentation och kontakt etc. Behöver också ett admingränssnitt så man enkelt kan lägga till och ta bort.
Vad använder man för program för att konstruera en sådan sida. Är det Joomla etc eller finns det enklare program? Van brukar ni använda? Har inget behov av forum, bloggar etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm Joomla är väl lika fullt av hål som en ost tror jag. Drupal är ett betydligt bättre val.
Det finns gott om support i den senare med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
CMS made simple brukar jag föredra om det är en enklare sida. Men testa andra själv här: http://www.opensourcecms.com/ om du känner för det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Använd dig av Wordpress, grymt lätt att installera, lätt administrationspanel som även den data okunniga klarar av. Flera bra plugins som är lätta att installera dom med.
Är det något du inte förstår eller stöter på problem med finns det bra forum: wp-support. Annars är det bara skriva här också så kan jag försöka hjälpa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det där med Wordpress var ingen dum ide. Laddade ner den och installerade. Ser ganska bra ut och lätt var det. Måste bara få bort blogg attributen som kommentarer etc och hitta ett lämpligt tema så blir det nog bra.
Tack för tipset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Drupal är kanske lite overkill vid en första anblick men vill ni vidareutveckla sajten vid ett senare tillfälle så kräver det lite kunskap om ni vill byta cms. Det är då generellt bättre att redan ha funktionaliteten än att att lägga till en plugin efter en annan i Wordpress.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Drupal, Joomla etc känns bara som du rör till det för den som ska uppdatera en enkel sida.
Som att ge dom ett stridstanker för att åka ner till ica att handla. Gör ett enkelt cms själv eller kolla upp mer avskalade opensource-cms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan hålla med om att det är lite overkill att köra igång en komplett installation av Drupal eller Joomla, men inte fan är det lättare att skriva en egen cms..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Väljer man ett standard-CMS så kan man förlita sig på att någon
annan täpper till säkerhetshålen. När du gör ett eget får du som leverantör ett litet annat ansvar. Du kan vara säker på att den dagen kundens site blir hackad så är ditt huvud det första som rullar.. Sen att de inte ville betala för att du skulle uppdatera den och så är ju en annan femma. Det kan tillämpas lika väl på ett standardsystem. Ett opatchat standardsystem är antagligen farligare då hålen är kända.. Men det blir antagligen enklare för dig att uppdatera standard- systemet än att gå igenom all din egna kod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag valde Wordpress. Har redan fått igång det mesta inklusive en riktigt snygg template. Måste säga att jag är imponerad. Mycket enkel att installera och hyfsat enkel att förstå. Klart något att rekommendera.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|