FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller med att Wordpress är enkelt som tusan och jag använder det till alla bloggar och enklare projekt jag gör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar vara en ganska enkel sajt utan några avancerade funktioner som webshop så jag håller med tidigare personer om att Wordpress verkar mest lämpligt. Jag är dock skeptisk till WP då blogglooken i alltför många fall lyser igenom (äckligt).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller fullständigt med dig kw_wasabi att det kan lätt bli lite blogg känsla. Men det går att förvandla WP till ett helt vanligt CMS.
Ta en titt här för vidare information (25 Unique uses of Wordpress as CMS). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja. Om man räknar med att göra fler än en site i sitt liv så är det rätt skönt att ha ramarna för ett egenutvecklat CMS liggande.
Om det är en enkel site behöver det varken ta särskilt lång tid, eller vara särskilt svårt att säkra upp det. Bara man har lite erfarenhet. Min erfarenhet är att folk blir mycket gladare om 100% av funktionerna är logiska och används. Än om dom bara ska använda 25% av alla funktioner. Med tinymce eller fckeditor får man snabbt mycket gratis. Beror kanske lite på vad det är för kund också.. Hur som helst - alla sätt är bra, utom dom dåliga ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett egenutvecklat CMS är långt över min förmåga. Lovade att hjälpa enmansföretaget bredvid mig med en hemsida så jag letade efter något enkelt. Wordpress tyckte jag var precis vad jag behövde. Går att få bort blogprägeln, åtminstone har jag på en eftermiddag lyckats få bort det mesta.
Nu behöver jag hjälpa ett större företag också, åtminstone som rådgivare. Dom behöver en tvåspråkig website, något som jag tror Wordpress inte klarar av. Är det kanske Drupal som gäller då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Joomla borde fixa det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har kört http://www.websitebaker.org på ett par småsajter som har varit flerspråkiga.
Det har fallit ut rätt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
WP är bra val, behöver inte se ut som en blog, finns tonvis med plugins med olika funktioner, behöver inte ha nån sidebar. Det finns ett super enkelt program för WP där du kan bestämma exakt hur du vill ha sidan http://www.artisteer.com/ med eller utan sidebar, vanlig meny eller dropdown meny. Bara att ladda ner och prova...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|