Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur räknar man in framtida intäkter?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-25, 23:48 #1
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2006
Flitig postare
Simonees avatar

Detta med att räkna in framtida kostnader när man startar ett nytt företag är inte det lättaste

Jag har räknat med att mitt företag här i hemlandet kommer att kosta mig runt 10 000 sek/månad, då är allt inräknat t.ex tre anställda inklusive mig samt lokalhyra el mm. Det jag ska jobba med är webbutveckling (programmering/design/relklam (flashbanners mm), ideen är ju att kunna utnyttja marknaden både här på hemmaplan och i Sverige.

Hur vet jag om 10 000 sek/månad i kostnader är lagom/mycket/lite osv? Jag vet ju inte hur mycket jag kommer att tjäna? Det är ju nästan omöjligt att sätta ett pris på en sida samt veta hur många kunder man kommer att ha...

Är 10 000 sek/månad höga kostnader räknat till en webbyrå?
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 00:03 #2
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Försök först utan anställda, med små beställningsmängder, och se hur bra det går och vilket resultat det ger.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 00:03 #3
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Låter väldigt lågt tycker jag...
gsoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 00:11 #4
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Originally posted by alltinggratis@Jan 26 2008, 01:03
Försök först utan anställda, med små beställningsmängder, och se hur bra det går och vilket resultat det ger.
Jo om jag hade kunnat webbutveckling tillräckligt, men jag kommer mer att jobba med försäljning, kontakt mm. Eftersom jag behöver två personer i företaget som är riktigt duktiga på det de ska jobba med, den ena är mer en programmerare medans den andra är mer av designer.

Jag vill ju inte anställa en som kan allt men inget riktigt bra, jag tänker på det viset att antingen gör vi ett riktigt bra jobb annars är det väl lika bra att skita i det..typ.

Men som sagt så vet jag ju inte om mina kostnadet är höga eller ej, att det inte går så bra i början kan jag leva med eftersom jag har lagt undan några slantar så att jag ej behöver leva på företaget på ett år ungefär.
Oläst 2008-01-26, 01:06 #5
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Flitig postare

Är du på gång att registrera ett företag så utgår du ifrån dina beräkningar. Visar dina beräknar, om vi säger ett halvår, vara felaktiga så fyller du bara i en preliminär självdeklaration och skickar till Skatteverket.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 01:11 #6
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Originally posted by HenSod@Jan 26 2008, 02:06
Är du på gång att registrera ett företag så utgår du ifrån dina beräkningar. Visar dina beräknar, om vi säger ett halvår, vara felaktiga så fyller du bara i en preliminär självdeklaration och skickar till Skatteverket.
?
Oläst 2008-01-26, 01:16 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Simonee
Citat:
Ursprungligen postat av HenSod
?
Du har ju egentligen redan besvarat frågan själv. Ska du registrera firma här i Sverige så uppskattar du hur mycket du tror att du kommer att få i vinst. De redovisar du detta för Skatteverket när du ansöker om f-skattsedel. Visar det dig att du får en vinst som är mer eller mndre jämfört med det du redovisade för Skatteverket vid ansökan om f-skattsedel så fyller du i en självdeklaration. Ta kontakt med Skatteverket så förklarar de mer ingående hur det fungerar.
Oläst 2008-01-26, 02:00 #8
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -Simonee@Jan 26 2008, 01:11
Citat:
?

Du har ju egentligen redan besvarat frågan själv. Ska du registrera firma här i Sverige så uppskattar du hur mycket du tror att du kommer att få i vinst. De redovisar du detta för Skatteverket när du ansöker om f-skattsedel. Visar det dig att du får en vinst som är mer eller mndre jämfört med det du redovisade för Skatteverket vid ansökan om f-skattsedel så fyller du i en självdeklaration. Ta kontakt med Skatteverket så förklarar de mer ingående hur det fungerar.
Du har inte läst något i tråden eller hur?

Jag frågade hur jag vet om mina kostnader är för höga innan jag startar firman, hur jag räknar framtida intäkter.
Oläst 2008-01-26, 03:10 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Simonee
Citat:
Originally posted by -HenSod@Jan 26 2008, 02:16
Citat:
Originally posted by -Simonee@Jan 26 2008, 01:11
Citat:
?

Du har inte läst något i tråden eller hur?
Jag frågade hur jag vet om mina kostnader är för höga innan jag startar firman, hur jag räknar framtida intäkter.
Jovisst har jag läst. Gäller det nyregistrering av företag och du tro dina omkostnader är för höga så kan du räkna på ett ungefär när du ansöker om f-skattsedel och märker du efter 6 månader att dina beräkningar är felaktiga så lämnar du bara in en självdeklaration.
Oläst 2008-01-26, 03:34 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Simonee utgår ifrån att du ska förstå att "här i hemlandet" betyder att det rör sig om en verksamhet i Syrien och inte i Sverige. Det är därför som ni missförstår varandra.

Angående den ursprungliga frågan så måste du ha gjort en stor tankevurpa någonstans Simonee. Du räknar med utgifter på totalt 10k samtidigt som du skriver att du ska ha två anställda, en lokal med en hyra på 4k och att du ska köra mycket marknadsföring i början. Det går inte ihop, oavsett vart i världen du befinner dig. Särskilt inte om du ska marknadsföra dig mot den svenska marknaden där du naturligtvis måste betala svenska annonspriser. (Nu pratar jag om sådant som du skrivit i tidigare trådar).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017