FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har tänkt ett längre tag att jag ska prova nytt webbhotell men har aldrig kommit till skott.
Har Loopia idag, och gillar dom verkligen, men tycker deras paket är alldeles för undermåliga i form av utrymme, sql osv. Och efter ha upplevt slö laddning på mina sidor på MediaTemple vill jag hitta ett svenskt kvalite hotell med lite bättre spec än Loopia och har tiittat på Aleborg. Är det rätt väg att gå? Har hittills bara lite erfarenhet av dom genom kund men verkar dock fint. Är även i farten att släppa ett hobbyprojekt som i framtiden ska vidarutvecklas och förhoppningsvis växa. När bör man börja tänka på mer avancerade lösningar? Inget jag behöver oroa mig över nu va? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du kan motivera VPS eller egen server så är det ju det bästa att växa i, nu sa du inte hur mycket utrymme du är ute efter eller trafik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag är jättenöjd med aleborg förutom att dom inte vill installera ISAPI ReWrite som jag kräver för att kunna flytta dit någon av mina mer välbesökta sajter.
Snabb support, bra kontrollpanel, snabbt mm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Du kan få en VPS för samma pris som ett webbhotell konto, colocation / dedikerad server för under 500.
Så när du behöver över 2GB utrymme så kostar det inte så mycket mer för en stor lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej. Vilken/vilka skulle du i så fall rekommendera?
EDIT: dum fråga kanske ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den enda nackdelen som jag kan se med Aleborg är deras snåla cap på antalet MySQL-databaser du får ha, riktigt irriterande efter ett tag och anledningen till att jag flyttade till Proinet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Fabian: Jag har också frågat Aleborg om dom har planer på ISAPI Rewrite men dom har bara svarat att det inte finns installerat. Fick du ett svar som lät som det var omöjligt att det någonsin kommer att installeras eller kändes det lite hoppfullt iaf?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingenting är omöjligt, inte hos Aleborg
![]() |