FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är galet vilka mail man kan få ibland. Jag har klippt bort namn och signaturer, men här är content:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe
![]() "Ring mig nu!!!!" Inget nummer där heller ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Don´t get me started! Har en hel del mail på lager!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hahaha, kul tråd :-) Kan dock inte bidra med så mycket roligt än är jag rädd. Kanske senare i den här "karriären" ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Oja, vissa mail man får är verkligen helkorkade.
Hade en nyligen som mailade kundsupporten och frågade om man kunde beställa i webbshoppen anonymt, dvs utan att ange namn och adress. Sen hade jag en annan som ringde för att säga att han hade glömt ange sin e-postadress när han gjorde sin beställning. Eftersom det stod att en orderbekräftelse gick ut via e-post på varje beställning, så undrade han om det mailet hade hamnat på huvudkontoret hos företaget där han jobbar. Varför han trodde att vår mailserver skulle ha en aning om vart han jobbar framgick aldrig. Men det är bara att svara och hålla god min. Självfallet behöver man inte alltid ge stollarna rätt i sak (kunden har inte alltid rätt), men man bör ändå vara noga med att ge ett trevligt bemötande. Det enda positiva med alla korkade kunder är att man lätt kan underhålla en förfest i flera timmar med små anekdoter från kundsupporten ![]() Edit: En sak som jag har märkt är att stollar oftare än andra stavar dåligt. En annan gemensam faktor är missbruket av versaler samt skiljetecken. Normal person: Vänligen ring mig på 070-xxxxxxxx. Tack på förhand. Stolle: RING MIG NU ?????!!!!!!!!!!!!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen har vi de som också har aversioner mot den teknik som själva webbplatsen är uppbyggd kring. Fick ett mail häromdagen som ifrågasatte varför jag använder Microsoft teknologier på min sajt (visserligen hade han råkat ut för ett litet oturligt problem)
Men i allmänhet är jag nog väldigt förskonad från stollar, de vanligaste frågorna är "Jag har glömt mitt lösenord" och "varför kan jag inte logga in" och "varför är mitt isbn fel" som varvas med kommentarer som "Vilken lättanvänd sida". Däremot drabbades jag nyligen av en person som ville köpa min sajt. Han började med att förolämpa mig, sen frågade han om han fick köpa sajten för en skitsumma. När jag sa nej fortsatte han envis som synden. Han tyckte att "det var hans tur" att förvalta domänen och sajten "du har ju haft den så länge nu" (i grund och botten verkade han mest intresserad av domänen) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Appropå dumma frågor, dock inte via mail, utan IRL. Jag känner personen som frågade, men inte personen som blev frågad.
Hon klev iallafall in hos den lokala bilhandlaren (en av dom) och frågade "Säljer ni bilar?" Hmm, undrar just... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hm... jag klev en natt in på en KFC i utlandet och frågade "do you have chicken nuggets here" (eftersom det inte alltid verkar vara så)
och fick då svaret: "No we only have salmon here". jag: "ok, then I'll go to mcdonalds" och så vändxe jag och började gå ut varpå personalen skriker efter mig: "we have chicken, we have chicken" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Höhö. Vände du då, eller fortsatte du mot mcDonald's?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|