FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi emigrerade för någon månad sedan till Google Apps istället för vår ISP´s maillösning. Fantastiskt bra ända tills tidigare idag.
Tydligen har Google lagt in en spärr som gör att man inte skall kunna skicka för mycket mail. Gränsen går vid 500 unika mottagare per dygn. Problemet är att jag driver en bostadsförmedling och får idag 2-3 hundra mail per dag med förfrågningar om att hyra bostad, alla dessa mail besvaras. Första måndagen efter löning är normalt den bästa dagen på hela månaden. Vi har flest besökare, flest sale och flest mail. Idag kunde jag dock inte svara på några av våra mail på grund av att jag igår svarade på för många mail. Resultatet är försäljning motsvarande 60% av en normal måndag efter löning. Googles svar är följande länk: http://www.google.com/support/a/bin/answer...py?answer=59797 Jag personligen tycker att det är extremt dåligt att betala för en tjänst som aktivt stoppar hela min verksamhet att fungera. Jag vill därför varna alla som funderar på att använda sig av google-apps! Det är svårt att säga exakt vad det har kostat oss att inte kunna svara på mail idag, men trenden de senaste halvåret har inte varit att vi får färre mail utan snarare fler, vilket snart kommer innebära att jag får välja ut 500 mail om dagen som jag tycker är värda ett svar och sedan kassera resten, eller emigrera till en NY host för mailen. Ruskigt dåligt av google, från och med nu skall jag söka via altavista! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För det första känns spärren väldigt lågt satt. För det andra tycker man att om de manuellt granskar ditt konto och ser att du inte skickar spam så borde de manuellt kunna höja gränsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför inte hyra en pop3 tjänst ifrån Godaddy? Fungerar extremt bra enligt mina erfarenheter.
mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag vill inte ha en pop3-tjänst.
Jag vill ha något som är snabbt och tillgängligt vart jag än är i världen. Jag åker till Indien i oktober och kommer att behöva jobba därifrån, därför valde jag google som jag har provat därifrån med bra resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
För övrigt kan jag fortfarande inte maila, och jag har snart 200 mail att svara på (från igår klockan 19), detta innebär att jag idag eventuellt kommer upp i 500 mail igen, och blir avstängd?..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skapa ett till mailkonto då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Tack för varningen fabian, detta kände jag inte till men det kan vara bra känna till.
En sak som jag reagerar på (och sett sedan tidigare) är att det är fullständigt meningslöst att skicka epost till googe. Man får ingen hjälp, bara standardsvar. Och detta oavsett om det gäller google apps, adsense eller adwords. Google är aldrig nånonsin det minnsta lilla hjälpsamma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men som någon sade borde man kunna säga åt dem att granska kontot och få det "upplåst". Vidare tror jag inte du kan bli avstängd, som jag förstog texten på google help är det bara en temporär avstängning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
VAd jag gjort:
* Spenderat 15 minuter med att gå igenom googles hjälp-guide för att utesluta deras standard-problem * Spenderat 1 timma och 45 minuter på att leta efter ett telefonnummer till supporten jag betalar pengar för. * Spenderat ca 45 minuter i telefon med flera olika support-folk på google. Inte kunnat svara på support-mailen sedan igår. Detta är helt oacceptabelt, jag svarar ALLTID mycket snabbt på mail och jag ser att av dem som mailar in med frågor blir flera kunder. Tjejen jag pratade med idag på google skulle titta på problemet ur en annan vinkel och skicka mig ett mail därefter. Jag är mycket skeptisk till 500-gränsen eftersom jag kommer komma upp i den varannan dag. Om mitt konto varannan dag blir avstängt i 24 timmar så ser jag det som att mailen inte fungerar. Om jag skapar ett nytt mailkonto så har jag ju inte mina inkomna mail i det kontot och kan då inte svara på dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
NU fick jag ett mail (28 minuter senare än tjejen på google garanterade mig att jag skulle ha fått det) där dom skriver att jag kan skicka mail och att jag inte skall stöta på liknande problem i framtiden.
Känner mig inte nöjd med det korta svaret, och jag vet inte om jag litar på att problemet inte återkommer om jag någon dag har mer än 500 mail att svara på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|