FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Telenor ger sig också in i leken, MOSMS får hård konkurrens?
Citat:
https://mobilstart.telenor.se/web/guest/home Vad tycker ni, blir det något att räkna med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det pratades om det för några veckor sen, http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...mobilstart&s=wn och det var väl inte överväldigande kommentarer.
Vet dock inte om Telenor har ändrat på något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, glömde söka i arkivet innan..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Det är sånt jävla bullshit. Alla mobilanvändare hamnar på operatörens portal och är därmed mer eller mindre \"låst\" till deras webbtjänster.
När jag var på connection07 i göteborg så var det en representant från tre där som också stod och pratade om hur viktigt det är med \"entreprenörer\" som bygger webbtjänster (så att de kan tjäna mera trafikavgifter). Det var bara ett litet problem; enda sättet för besökarna att nå våra webbtjänster var via deras pyttelilla undangömda länklista längst bak längst bort bakom alla \"hur du blir dokusåpa-hora i tre steg\", \"här raggar du flest miljonärer\" och \"så blir du av med den irriterande hårväxten i näsan\"-rubriker. Marknaden är långt från mogen för mobila tjänster än så länge, att fler norrmän lyckats säger väl i mina ögon mer om hur många lyckade webbprojekt de har.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Hmm. Det är lite som att få ullvantar i julklapp. Omslaget lovar mycket men innehållet gör en besviken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tycker det är lite smådrygt att behöva fakturera telenor varje månad för att få sina pengar.
Instruktionerna är också sjukt knapphändiga, vilket avskräcker. Jag kan inget om att starta mobiltjänster och det är inte så att jag känner mig mycket klokare när jag är inne och tittar på deras färdiga lösningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har jag kodat en bilduppladdningstjänst för min fotoblogg.
Tog en timme typ. Dock har telenor buggar i sitt system för wildcard i beställningstexter som gör att man inte kan skicka in text via mms. Jag har påtalat det via deras forum så imorrn hoppas jag kunna blogga även med text ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
ztream, hittade den gamla forumtråden och såg att problemet löste sig snabbt med wildcarden.
Jag har precis anställts för att jobba med siten, så jag kommer bättra på beskrivningar och exempel för att göra det enklare att sätta upp egna tjänster. Är tacksam för all feedback. Ang fakturarutinerna, så kan vi säkert sätta upp något mer på automatik om du får ordentligt tryck på dina reseguider. /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej Micke,
Ja, er support är bra. Jag blev bara störd av den buggen, som ni löste snabbt. Annars gillar jag tjänsten. Den är kanon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För mig skulle MOSMS vara givet. Dock kan Telenor göra mer reklam och därmed locka en massa kunder som inte har någon kontroll på andra operatörer på området. Vad Telenors tjänst däremot kan utnyttjas till är uppladdning av t.ex. bilder till bloggen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|