FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska skaffa mig en laptop, så liten som möjligt och behöver inte så mycket datorkraft.
Vad rekomenderas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Klipper och klistrar vad jag svarade i en gammal tråd om samma ämne, sen kan det iofs vara bra om du specificerar vad du menar med "inte så mycket datorkraft":
Fujitsu har gjort en serie med riktigt små bärbara (med 10.4" skärm) som jag rekommenderar, det brukar gå att hitta dom hyffsat billigt på blocket/tradera/ebay (problemet är bara att ultraportabla aldrig är riktigt billiga). Modellnummer att kolla upp är: B2620, B2610 (en sån har jag själv och den är grymt smidig), B2562 & B2130. Vill du har ännu mindre datorer så finns Toshibas Libretto-serie, den har jag dock ingen egen erfarenhet av. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(Kopierat från: http://www.smartson.se/test/barbar-d...itude-d420.htm) Dell Latitude D420 är en bärbar dator med Intel Core Duo processor på 1,2 gigahertz. Skärmen är 12,1 tum och har upplösningen 1280x800 pixlar. Arbetsminnet är bland annat 1,5 gigabyte och hårddisken 80 gigabyte. Kortplats, dvd-brännare och tre usb finns. Enligt testaren är detta en dator som passar utmärkt för dem som reser mycket. Den har kompakt format, låg vikt och är välutrustad. Prestandan är helt okej även om det inte är något för den med höga prestandakrav. Tangentbordet och den långa batteritiden får beröm. Vikt 1,4 kilo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Synd att Dell bara levererar med Vista numera, suger hårt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör en LG TX, helt underbar. 12.1"
Finns på Dustin, ~14k (inkl. moms) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Dell D420 har jag också. Dock är hårddisken enormt seg. Men behöver man inte så mycket prestanda är den säkert okej. Storleksmässigt är den suverän tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Eee pc kanske? 1400 spänn, runt 900Mhz, 512 mb ram, 8 tumsskärm, 4 st usb2.0, wifi mm. Kommer tveklöst köpa en till hösten, bra att ha en riktigt slit och släng dator.
http://www.hothardware.com/Articles/..._the_ASUS_Eee/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inflikar jag med, TX är helskön.
Kör med en Fujitsu Siemens Amilo Pro också på kontoret, riktigt skön den med, 12" skärm och extremt bra batteritid. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|