Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Omdömmessystem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-14, 02:22 #1
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Flitig postare
Tezs avatar

Hittade ett inlägg om Presentkuriren på Hittabutik.se. De har en funktion för att lämna omdömme om butiker. Tidigare har det kommit några väldigt trevliga, jag tror tom att jag vet vilka kunder det var eftersom jag hjälpte dem över telefon.

Men nu hittar jag detta:

http://www.hittabutik.se/forum.asp?idShopK...ri=1&strSearch=

Så här står det:

"jag tänker inte handla där igen. det var alldelse för lång leveranstid och dåligt bemötande hos kundservise."

Va fan, rent ut sagt! Lång leveranstid? Allting på lager och packas samma dag som beställningen kommer in. Postas den dag kunden önskar. Och dåligt bemötande hos kundservice?? Det är bara jag som svarar i telefon och på mail, och jag bemöter definitivt inte någon dåligt.

Helt klart en konkurrent som varit framme, och om du som skrivit detta läser här i forumet så vill jag bara tala om för dig hur j...vla fräck och otrevlig du är. Skulle aldrig falla mig in att göra ner en annan butik. Kommer lägga detta inlägg på flera forum, så att det är större chans att du råkar läsa det.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 02:36 #2
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
intressant. Fan vad fult gjort...

Det borde krävas en registrering innan man får skriva, då rensas ju mycket skit bort automatiskt. Suck... Jäkligt lågt att attackera sådär.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 03:56 #3
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har för mig att jag läst något om företag som har som affärsidé att ta åt sig uppdrag där de i forum/bloggar ger positiva omdömden åt sina klienter och negativa omdömen åt deras konkurrenter.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 10:29 #4
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Enligt en bekant med ett förflutet inom brunvarubranschen (radio,tv ) så är majoriteten av kommentarer på till exempel pricerunners forum skrivna av anställda i de företagen de gäller. Men det är som sagt bara hörsägen.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 11:38 #5
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Efter att tidigare ha suttit och tittat på omdömen, t.ex. på Enior har jag konstaterat för min egen del att de är totalt värdelösa att ha som en värdemätning av ett företag.

Tez, jag tycker inte att du ska hetsa upp dig för mycket över detta. Sedan så skulle jag rekommendera dig att inte gå i svaromål mot det negativa omdömet. Bättre om du först ber om ursäkt om det har blivit något fel. Be sedan personen kontakta er för eventuell kompensation. Ange sedan din målsättning med snabba leveranser och en fungerande kundservice.

Eftersom du förmodligen inte kommer att bli kontaktad och "Maria" inte kommer skriva något mer kan du efter en tid vädja till "Maria" att höra av sig eftersom du ytterst gärna vill veta vad som har blivit fel så att du kan förbättra din kundservice och att du inte kan hitta någon order hos dig som stämmer in på "Maria".

Att attackera en kund är det värsta man kan göra hur det än sker. I en verksamhet kommer allt inte att ske 100% rätt. Även om du har som ambition att leverera samma dag eller när kunden vill, så kommer du att missa det någon eller några gånger. Det är inte hela världen utan frågan är vad du gör när du missar.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 12:21 #6
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Du borde spela in alla samtal och driva förtalsmål mot sajten som publicerar påhittade och nedvärderade saker.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 12:49 #7
Tezs avatar
Flitig postare

Flitig postare
Tezs avatar

Det är ju just därför jag blir så arg, för att jag aldrig har haft en enda missnöjd kund! Åtminstone ingen som har hört av sig och klagat. Det har hänt att posten har schabblat, och då har kunderna fått full kompensation, fast det tydligt står i våra villkor att vi inte kan ansvara för postgången.

Jag är en sån som tänker med hjärtat, och det är därför jag blir så arg. För att jag aldrig skulle få för mig att göra så här själv.

Det är så svårt att vara diplomatisk och hjälpsam när allting bara är lögn... Hade det varit minsta lilla möjlighet att detta faktiskt varit en riktig kund skulle jag givetvis istället fått beklaga mm.

Det kan faktiskt vara en av de som konstant försöker göra falskbeställningar hos oss mot faktura, men får avslag. Några tjejer som är runt 20 försöker beställa för typ 6000kr, typ 3 Leatherman multiverktyg, alla dyra orreforsgrejer, mm. När jag erbjuder postförskott eller förskottsbetalning istället blir de arga och säger att de vill se sakerna innan de betalar så jag kan stryka ordern. Då gör jag det, och dagen efter kommer en ny...nästan likadan...och så fortsätter det...

Ingen av dessa heter dock Maria.
Oläst 2007-05-14, 13:08 #8
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
"Missnöjda" kunder finns det gott om. Hur man än anstränger sig kan något blivit fel och ofta utan ens vetskap. Dessa kunder vågar tyvärr inte meddela problemet utan skriver om detta i forum och andra publika sajter istället.

Kanske hade du en sändning som Posten strulade till det med? Om du fått samtalet kan du säkert bett kunden avvakta ett par dagar, vilket kunden uppfattade som avvisande..

Alla kunder är inte bra kunder..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 14:07 #9
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by ToBad@May 14 2007, 12:21
Du borde spela in alla samtal och driva förtalsmål mot sajten som publicerar påhittade och nedvärderade saker.
Man kan inte förtala ett företag.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 14:39 #10
Tezs avatar
Flitig postare

Flitig postare
Tezs avatar

Har coolat ner nu, blev så blixtarg bara. Det har nämligen visst hänt att posten strulat, men då har denna kund fått pengarna tillbaka trots att det inte var vårt fel. Och om de inte hör av sig om något går fel så kan vi ju inte veta det, men då kan ju å andra sidan inte kundtjänsten anklagas för att vara dålig.

100% på att Maria inte finns, så många ordrar har vi inte kommit upp i ännu att det är problem att hantera dem. Tänker dock inte fortsätta utsätta mig för den här typen av marknadsföringskanaler där konkurrenter kan skriva skitsnack, jag tar saker för personligt för det. En kvinnlig egenskap, förmodar jag... :/
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017