FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
-Hej, jag söker marknadsansvarig?
-Ja, det är jag. -Jag ringer från företaget Fiffel & Båg AB, vi tänkte erbjuda dej en gratis hemsida och så får du blir vår refenserkund. Du får 3 sidorna gjorda av våra AMS utbildade webdesigner i frontpage. -Helt gratis? -Nej, du får betala för webbhotellet endast 595:- plus moms i mån. -Men då är de väl inte gratis? Jag har ett billigare webbhotell, jag kan väl ha min gratis hemsida där då? -Nej, det går inte. Du måste ligga på de webbhotell som vi vill att du skall ligga på. -Men då är de väl inte gratis? En årkostnad på ett webbhotell för 7140:- exkl. moms. Ett webbhotell kostar idag ca 399:- till 599:- om året. En enklare hemsida får man för ca 2000:- till 3000:- plus moms -Öööhh, det är de väl visst det.. Klick |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja men det är väl ingen direkt nyhet.. vi vet ju alla vad företaget heter och deras metoder har diskuterats tidigare här på WN. Tyvärr är det fortfarande många som nappar på deras "gratis" hemsida lögn.
Underligt nog så kan dessa "skojare" fortsätta utan några som helst påföljder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, man undrar om deras säljare sover gott om nätterna? Men å andra sidan råder det fri prissättning, ungefär som när vissa Hyundai-handlare tar 4000 spänn för en Alpine-stereo som kostar runt 1500 kr på vilken annan affär som helst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om vi pratar om samma bolag, som nyligen bytte namn, igen, så glömde även säljaren nämna att din gratis hemsida innebär ett "gratis" kontrakt hos dom i 3år eller liknande. Och sedan så får du även ett .com-domän du får köpa loss för ockerpris efter dessa år. Förstår inte att dom överlever, deras befintliga kunder vet ju alla hur det funkar och inte många procent av dessa kommer att "förlänga" när de får möjlighet att kliva ur avtalet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Kör Yreg fortfarande med dessa metoder?
De var ju i blåsväder för något år sedan (när de hette Yrkesregistret) och nu har de nya lokaler mitt i stan i gbg och annonserar flitigt i media. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo, det kör med dessa metoder fortfarande... har flertalet kunder som nyligen blivit uppringda av dem och fått dessa fantastiska erbjudanden!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
jo, samma metoder som alltid, de slår nog rekord i antalet namnbyten också, men kärt barn har många namn heter det ju.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fastn ågot gör de säkert rätt - de är ett av de mest framgångsrika, om inte det allra mest framgångsrika, av alla Sveriges webhotell - med över 100 miljoner i omsättning.
Sedan är deras affärsmetoder riktigt ruttna, men... De har faktiskt skärpt till sin stil ganska ordentligt, men den suger fortfarande...
![]() |
Svara |
|
|